תגלית: השר הממונה על איגוד האינטרנט הישראלי הוא רוה”מ

את בוקרו של יום ראשון השבוע (25.11.2018) פצח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ בידיעה שסיווגה היה “בלעדי”:

כותרת: תגלית: השר הממונה על איגוד האינטרנט הישראלי הוא רוה”מ (ביבי נתניהו)

כותרת משנה: “על פי מסמכים בחתימת השר לביטחון פנים, היועצת המשפטית לרוה”מ ורוה”מ ביבי נתניהו, שייחשפו כאן, נתניהו הוא השר הממונה מיניסטריאלית על פעילות איגוד האינטרנט הישראלי בעניין ניהול התשתיות הכי מרכזיות של האינטרנט בישראל. האם ביבי נתניהו יקדם עקב כך את מיסוד החוק המעגן את הטיפול בתשתיות האינטרנט לרבות הטיפול בשמות מתחם (דומיינים) גם למען רבע מיליון בעלי אתרים בישראל“?

בידיעה עצמה נאמר בין היתר: “כעת, ביוזמתו של רפי הוידה, אנו חושפים כאן מסמכים המצביעים, שנמצא השר האחראי על פעילות תשתיות האינטרנט בישראל, שמנוהלות ע”י איגוד האינטרנט: ביבי נתניהו. צילומי הקטעים מהמסמכים הרשמיים הרשמיים המוכיחים זאת ‘שחור על גבי לבן’, נמצאים בנספח בתחתית הכתבה. הצילומים הללו נגזרו ממסמכים רשמיים בחתימת השר לביטחון פנים ובחתימת היועצת המשפטית של משרד רוה”מ ובחתימת רוה”מ ביבי נתניהו בעצמו”.

בעקבות החשיפה הזאת, מספר אבי וייס לקוראיו, “[…] לכן, שלחנו ביום 20.11.18 לרוה”מ, ליועצת המשפטית של משרד רוה”מ ולמערך הסייבר הלאומי במשרד רוה”מ את הפנייה הבאה:”.

העוּבְדּוֹת: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז, שידידו הגדיר אותו כ’מנטור לתחום המדיה’, כתב פעמים רבות בעבר על כך ששרי תקשורת ומנכ”לי המשרד בשנים האחרונות מסתמכים על זיכרון קצר של עיתונאים ו/או הציבור כדי לפרסם דברים כבר פורסמו בעבר או שאינם נכונים. האומנם אבי וייס גם נָאֵה דוֹרֵש נָאֵה מְקַיֵּם?

ושאלה קולינרית: האם ממש כדאי היה לשלוף עכשיו ממעמקי המקפיא איטריות קרות קפואות רק כדי להפשירן ולחממן שוב?

קרוב לחצי שנה לפני שאבי וייס פירסם את התגלית המרעישה שלו, החשיפה כביכול, הדברים פורסמו כבר כאן ב- Read IT Now. אפשר לקרוא כאן את הידיעה שפירסמתי בעניין כבר ב- 30 במאי 2018 [כולל הקישור למסמך של השר גלעד ארדן] וידיעה נוספת שפירסמתי באותו נושא כאן ב- 8 ביוני 2018. ואפשר גם לבדוק בגוגל את נכונות הטענה הזאת שלי.

הערות עורך Read IT Now :

+ כאמור, כשהאייטם הזה של אבי וייס הועלה לאתר שלו – ‘טלקום ניוז’ – בראשון (25.11.2018) בבוקר, הוא נשא את הסיווג “בלעדי”. אך הייתה זו בלעדיות קצרת-טווח. כבר למחרת, יום שני (26.11.2018), סיווג האייטם הזה שונמך ל”ראשונים לדווח” [ע”י העורך שהוא תושב ראשון (לציון)].

חלפו יומיים נוספים וביום רביעי (28.11.2018) בבוקר – שנמוך נוסף של סיווג הידיעה והפעם: “חדשות מקומיות”.

כמו תמיד, הכל מתועד וממוסמך למקרה שהוא יגיש נגדי תביעת דיבה.

+ בתוך שלושה ימים [22.11.2018, 25.11.2018] פירסם אבי וייס שני אייטמים נפרדים ובהם אזכורים – בהרחבה רבה – של רפי הוידה, לשעבר בכיר במשרד התקשורת [שימש כמ”מ המדען הראשי וראש אגף הספקטרום].

חבל שאבי וייס ממשיך להתעלם ממה שכתבתי כאן באתר (כאן, כאן ו- כאן): “[…] בשנים האחרונות מרבה אבי וייס לבקר ולתקוף את איגוד האינטרנט. האם לא היה ראוי שבכל אייטם שלו יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא עצמו היה חבר האיגוד? באותם אייטמים בהם הוא כותב על מאמציו של רפי הוידה בתחום שמות המתחם האם לא היה ראוי שאבי וייס יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יצויין כי בעבר הוא שיתף פעולה עם הוידה במסגרת חברותם באיגוד?”.