אבי וייס עורך “טלקום ניוז” ממשיך שלא לפרסם ‘גילוי נאות’ בשני אייטמים חדשים שפירסם על איגוד האינטרנט הישראלי

15:42 15.06.2018

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , ,

ב- 10 ביוני 2018 וב- 12 ביוני 2018 פירסם אבי וייס עורך “טלקום ניוז” שני אייטמים נפרדים לגבי איגוד האינטרנט הישראלי.

מדובר בשני אייטמים – מיני רבים לגבי איגוד האינטרנט הישראלי – שאבי וייס שוב אינו מפרסם לגביהם גילוי נאות שנדרש, לדעתי.

להזכירכם כי ב- 27 באפריל 2018 כתבתי כאן באתר, בין היתר, את הדברים הבאים: “בשנים האחרונות מרבה אבי וייס באתר שלו לבקר ולתקוף את איגוד האינטרנט הישראלי. כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם שלו הוא יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא עצמו היה חבר האיגוד?

ושאלה נוספת בהקשר זה, באותם אייטמים בהם הוא כותב שוב ושוב על מאמציו של רפי הוידה בתחום שמום המתחם בישראל, כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם כזה אבי וייס יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא שיתף פעולה עם רפי הוידה במסגרת חברותם באיגוד?

לדעתי, מבחינה מקצועית, היה ראוי שאבי וייס יפרסם בעוד מספר מקרים ‘גילוי נאות’, מה שאינו עושה כמעט, ועל כך אכתוב בנפרד.

אגב, בינואר 2018 פירסם אבי וייס את מה שהוא כינה ‘ 20 המובילים ומקבלי הצל”ש בשנת 2017 בעולם התקשורת וההיי-טק הישראלי’. כיוון שוייס הצהיר באופן ברור באייטם הזה שמדובר ב”שיפוט סובייקטיבי על פי ההתרשמות האישית שלי וההכרות האישית שלי את השוק, על בסיס הניסיון האישי ארוך השנים שלי בשוק זה“, הרי שאין צורך להכביר במלים שבין המובילים ומקבלי הצל”ש, אליבא אבי וייס, נמנים רפי הוידה וסיני ליבל (עליו אכתוב בפעם אחרת)“.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

לא-אחת כתבתי כאן באתר כי בעבר, לפני מספר שנים, כשאבי וייס ערך אתר אחר בשם TheCom, הוא הירבה לצטט מתוך האתר שלי ולתת קרדיט מלא ל- Read IT Now.

כיום הוא מתעלם לחלוטין מ- Read IT Now. טוב, לא מתעלם לחלוטין שהרי הוא “מושפע” מאוד ממה שאני כותב כאן, לפניו. אלא שהוא לא נותן קרדיט לדברים שהוא קורא כאן ו”מושפע” מהם. ב- 25.3.2018 כתב אבי וייס עורך “טלקום ניוז” בין היתר תגובית (טוקבק) באתר שלו: “ככה התעשייה הזו עובדת, עם אפס פרגון (שלא לדבר ולספור כמה ידיעות “גונבים” ממני בלי לתת קרדיט … אני, לעומת זאת, מאוד מקפיד על קרדיט אם אני משתמש במידע בלעדי שפורסם במקום אחר)”.

והוא גם מתעלם מ”ריד איט נאו” בכך שאינו מגיב על הביקורת שאני מעלה כאן כלפיו. כמו בדוגמה זו – שבניגוד להגינות עיתונאית מתחייבת, הוא אינו נוהג לפרסם גילוי נאות שהוא היה חבר פעיל באיגוד האינטרנט הישראלי בעברו (יחד עם רפי הוידה, שהוא מזכיר אותו לא-מעט אצלו) ועם רועי שלומי.

לכתוב שוב ושוב על כך שמשרד התקשורת מתעלם מהפניות שלו – זה מבחינתו בסדר גמור. אבל כשהוא עצמו מתעלם מדברים שנכתבים עליו…

בשל אותה התעלמות, אתלה באילנות גבוהים ואצטט את המשפטים הכה-חביבים על אבי וייס שהוא משתמש בהם (בוריאציות שונות) בצורה תדירה מאוד בעיקר לגבי משרד התקשורת. הפעם – הדברים מתייחסים לאבי וייס עצמו:

לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה למאדים…  [או] טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה).