WCI: ההשפעה של תובנה עסקית ניידת תגדל ב- 2012

חברת פתרונות התובנה העסקית WCI Consulting פירסמה ב- 16 בדצמבר 2011 תחזית לפיה תובנה עסקית ניידת [Mobile-based business intelligence (BI)] תמשיך להיות מגמה בעלת חשיבות הולכת וגוברת בשנת 2012.

WCI מסתמכת על מחקר של חברת המחקר גרטנר האומר כי בשנת 2013 יותר מכשירים ניידים יצרכו יותר מ- 33% מהפונקציונליות של תובנה עסקית וכי מספר משתמשי BI יגדל בצורה משמעותית ויכלול יותר אנשים מה”מיינסטרים”.

WCI אומרת כי עם הגידול העצום בזמינות ובאימוץ של טלפונים חכמים (סמרטפונים), מחשבי לוח (טבלטים) ומכשירים ניידים אחרים ייווצרו זרימות מידע חדש ובלתי מטופל שהארגונים יצטרכו לזהות ולטפל בו כדי ליצור יתרון תחרותי.

“בשנת 2012 ואחריה ישחקו כלי התובנה העסקית תפקיד חשוב באיסוף וצבירת מידע, בניתוחו ובדיווח עליו כשכל המידע מגיע ממקורות ניידים. מכשירים ניידים גם ימשיכו לספק אמצעי מהיר ונוח יותר לגישה ולאינטראקציה עם דיווחי BI ועם לוחות מחוונים [dashboards] מה שיוביל לקבלת החלטות בזמן אמת בכל עת ובכל מקום”.

חברת המחקר Gartner בשורה של תחזיות במסגרת Predicts 2012 אומרת כי תובנה עסקית עדיין נתונה לאתגרים שאינם טכניים. לדברי גרטנר, בשנת 2012 היצרנים ירחיבו את הפורטפוליו שלהם כדי לכלול תובנה עסקית מבוססת ענן. ארגונים יתאימו את המודלים הארגוניים שלהם לתוכניות ה- BI שלהם. חד עם זאת, ארגונים ייכשלו על-פי-רוב בניסיונותיהם לשלב את התובנה העסקית ליעדים הארגוניים.