Telenor Sweden: ארבעים-וארבעה אחוזים מהשבדים אומרים שחִברות מקוונת הופכת אותם בודדים יותר

דו”ח של חברת הטלקום Telenor Sweden  שפורסם במארס 2019 (והמתבסס על סקר שנערך עבורה ע”י חברת Demoskop בקרב 2,000 אנשים) אומר כי מרבית האנשים בשבדיה (שישה מכל עשרה) חשים שהזמן שלהם באינטרנט תורם לחייהם החברתיים.

ארבעים אחוז מהנשאלים אומרים כי יש להם חברים קרובים באינטרנט. 20% מהנשאלים ציינו כי ‘זמן המסכים’ והשימוש בסמרטפונים שלהם מוביל אותם להיות בקשר תכוף יותר עם אנשים שהם מכירים ואילו 13% הצביעו על מגמה הפוכה לחלוטין.

ממצאי הסקר מעידים עוד על כך שארבעים-וארבעה אחוזים מהשבדים אומרים שחִברות מקוונת [Online Socializing] הופכת אותם לחוש בודדים יותר. מגמה זו בולטת יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים. אחד-עשר אחוזים מהנשאלים אמרו כי לתקשורת הדיגיטלית יש השפעה שלילית על חייהם.

58% מהנשאלים בסקר אמרו כי אין כללים וחוקים לגבי אופן ההתנהגות באינטרנט.

22% מהנשאלים אמרו כי הם משקיים זמן רב מידי בטלפון הנייד שלהם ואחד מכל שלושה אף חשים אשמה בשל משך הפעילויות שלהם באמצעות הטלפון הנייד.

אחד מכל שלושה נשאלים אומרים כי הם מסתכלים במכשיר הנייד שלהם כשהם מתעוררים משנת לילה ועוד קודם לכך שהם קמים ממיטתם בבוקר. 22% אומרים כי הם משתמשים במכשיר ממש לפני שהם נרדמים בלילה (לעומת 21% שמעדיפים לקרוא ספר לפני השינה).

לדברי חברת טלנור, זמן השימוש הממוצע של השבדים בטלפון הנייד שלהם עומד על 3.5 שעות ביום.