Syncsort: ארגונים עוברים כיום משלב ההתנסות ב- Hadoop לשלב היישום בפועל

Hadoop Perspectives for 2016: What Every Business Needs to Know About Big Data, סקר Hadoop השנתי השני של חברת Syncsort  שפורסם ב- 19 בינואר 2016 אומר כי ארגונים עוברים כיום משלב ההתנסות ב- Hadoop לשלב היישום בפועל כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של אנליטיקת ביג דאטה.

מהסקר עולה כי בשנת 2016 יתמקדו הארגונים בשלושה תחומים בנושא זה:

+ כ- 70% מהנשאלים מביעים את העניין הרב ביותר ב-  Apache Spark לעומת האפשרויות האחרות (ובהן MapReduce עם 55%). למרות ש- MapReduce ימשיך להוביל בשלב הפרודקשן הרי שרמה גבוהה של התעניינות תבוא לידי ביטוי ביותר יישומים של Spark.

+ כ- 63% מקרב הנשאלים סבורים כי Hadoop יסייע להם להגדיל business/IT agility ו- 55% סבורים כי Hadoop יסייע להם להגדיל יעילות תפעולית ולהקטין את ההוצאות. 515 רוצים כי Hadoop יסייע להם בזמינות יותר נתונים לשימוש עסקי לאורך הארגון כולו.

+ מספר הולך וגדל של ארגונים רוצים כי Hadoop יהיה זמין למקרים של שימוש מתקדם יותר דוגמת אמצעי לחדשנות, לשימוש בנתונים ממדיה חברתית ומאינטרנט של הדברים (IoT) וליישום predictive analytics ו- ויזואליזציה לתובנות עמוקות יותר לגבי עסקיהם.

לדברי עורכי הסקר, אימוץ הדופ הופך למיינסטרים כשארגונים מכירים בתועלות המשמעויות ממנו אולם הם גם מציינים את האתגרים לגבי מיומנויות וכלים חדשים והוצאות בלתי צפויות מראש.

סביבת תוכנה יחידה לגישה אל כל המידע הארגוני ולניהול כלל צבר הנתונים הקיים תהיה קריטית לארגונים למקסום ההחזר-על-ההשקעות [Return-on-Investment, ROI] על פרוייקטי הביג דאטה שלהם ובמיוחד לאור הגידול שביקוש לאנליטיקה בזמן אמת בתעשיות דוגמת השירותים הפיננסים, הרפואה/הבריאות, הטלקום והקמעונאות.