SITA: תשעים-ושלושה אחוז מחברות התעופה רואים במובייל כהשקעת IT מובילה

The Airline IT Trends Survey, הדו”ח השנתי ה- 14 של חברת SITA שפורסם בחודש יוני 2012, מצביע על כך ש- 93% מחברות התעופה שנבדקו [יותר ממחצית מכלל מאה החברות המובילות בעולם] מציעות שירותים ניידים לנוסעים כעדיפות השקעה מובילה מבחינתן בשלוש השנים הקרובות.

ממצאי הסקר של SITA מעידים על כך שחברות תעופה מתמקדות בהשקעות טכנולוגיית מידע כתחומים העיקריים במיוחד לשם שיפור השירות ללקוחות אך גם להקטנת העלויות של תפעול עסקי ולשם יצירת הכנסות.

יותר ממחצית מהחברות הנבדקות כבר מציעות כיום אפשרות רכישת כרטיסי טיסה באמצעות מכשירים ניידים ו- 89% מכלל החברות מתכוונות לעשות זאת עד שנת 2015.

באותה שנה קרוב לתשע מכל עשר חברות תעופה יציעו את שירותי הליבה הבאים באמצעות המכשירים הניידים: חיפוש טיסות, צ’ק אין, כרטיסי עלייה למטוס [boarding passes], רכישת כרטיסי טיסה, הודעות בדבר סטטוס הטיסות, שירותי נלווים, טיפול בתלונות לקוחות וניהול כבודה שאבדה.

במהלך שלוש השנים הקרובות צפויות תשע מכל עשר חברות תעופה להשקיע במדיה חברתית. 57% מהחברות מאמינות שמדיה חברתית יכולה להיות בעלת תפקיד חשוב בקידום מכירות ו- 39% מדגישות את הערך של מדיה חברתית בשירות לקוחות. ארבע מכל עשר חברות כבר מקדמת כיום טיסות באמצעות מדיה חברתית ו- 90% מהחברות יעשו זאת עד שנת 2015.

עוד מצביע הדו”ח על כך שחברות תעופה מתכוונות במהלך השנה הקרובה לקצץ בתקציבי ה- IT שלהן כאחוז מכלל ההכנסות וזאת בשל המצב הכלכלי העולמי: בשנת 2013 צפוי ש- 49% מהחברות יגדילו את תקציבי ה- IT שלהן לעומת 66% שעשו זאת ב- 2011. אשתקד הופנו מרבית המשאבים לטובת מערכות טרנזקציות ניידות, תמיכה במאמצי רשתות חברתיות מסחריים, טכנולוגיית וירטואליזציה ומחשוב ענן.

הירידה היא למרות שחברות תעופה מרחיבות את פעילויות ה- IT שלהן בתחומים דוגמת מדיה חברתית, מכירות כרטיסים באמצעות טלפונים חכמים (סמרטפונים) ושירות עצמי של הנוסעים.

כלל הוצאות טכנולוגיית המידע והתקשורת של חברות התעופה בשנת 2011 עמד על 20 מיליארד דולר.

בכנס של SITA בבריסל (במסגרתו גם הוצגו עיקרי הדו”ח השנתי) קרא Alex Cruz מנכ”ל חברת התעופה האירופית Vueling למנכ”לי חברות תעופה אחרות להעניק תקציב בלתי מוגבל (תיאורטית, כמובן) בניסיון להניע חדשנות ושינוי. לדבריו צריך להיות החופש למנמ”רים להתחיל בכמה פרוייקטים חדשים שהם רוצים ובלבד שבתוך שלושה חודשים הם יוכלו להצביע בבירור על החזר על ההשקעה [return on investment, ROI] מהפרוייקטים הללו.

סקר של יותר מ- 600 נוסעים עסקיים שערכה חברת FlightView וממצאיו פורסמו ב- 23 ביולי 2012 מצביע על כך שחברות תעופה ונמלי תעופה ניצבים בפני לחץ גובר לאמץ טכנולוגיות נסיעות חדשניות ומתקדמות.

כך, למשל, אומרים הנוסעים כי דחיות וביטולים הם דבר בלתי נמנע אולם מוטלת אחריות על חברות תעופה ונמלי תעופה לספק לנוסעים עדכונים מדוייקים ובזמן אמת.

עבור נוסעים עסקיים עדכונים למכשיר הנייד שלהם והודעות ביום הטיסה הם קריטיים ביותר.

שירות WiFi בנמלי תעופה ובמהלך הטיסות הם בלתי אמינים, מוגבלים ומתסכלים, מבחינת הנוסעים העסקיים.