Oracle: ארגונים צוברים נתונים בהיקפים חסרי-תקדים אולם לא מצליחים “לתרגם” אותם לרווח

From Overload to Impact: An Industry Scorecard on Big Data Business Challenges, דו”ח של חברת Oracle שפורסם ב- 17 ביולי 2012, מצביע על כך שכיום ארגונים צוברים נתונים בהיקפים חסרי-תקדים אולם הם לא מצליחים לנצל בצורה הולמת את היקף המידע הזה ו”לתרגם” אותו לרווחים כספיים.

לדברי הדו”ח, הארגונים מפסידים בממוצע 14% מהרווח האינקרמנטלי בשנה משום שאינם מנצלים בצורה הראוייה את המידע העומד לרשותם.

הדו”ח מבוסס על סקר שערכה אורקל בקרב 333 מנהלים בכירים בארגונים אמריקנים וקנדים ב- 11 תעשיות שונות.

94% מהמנהלים הבכירים שנשאלו אמרו כי ארגוניהם אוספים ומנהלים הרבה יותר מידע עסקי ממה שהיה לפני שנתיים, ממוצע של 86% יותר.

הנשאלים אמרו כי התחומים בהם יש את הגידול הרב של נתונים הם: מידע אודות הלקוחות (48%, תפעול (34%) ומכירות ושיווק (33%).

המנהלים אמרו כי אינם ערוכים לטפל בכמויות ההולכות וגדלות של נתונים המצטברים אצלם. 93% אמרו כי הארגון שלהם מפסיד הזדמנויות רווח בשל כך.

בין היתר הצביעו הנשאלים על כך שבשל היקפי הנתונים העצומים המנהלים בארגון אינם יכולים לקבל מידע בזמן בו הוא נחוץ להם לקבלת החלטות.

97% מהנשאלים אמרו כי הם סבורים שהארגון שלהם חייב לשפר את אופטימיזציית המידע במהלך השנתיים הקרובות כשהעדיפויות המובילות הן שיפור היכולת לתרגם את המידע לתובנה המובילה לפעולה (43%), רכישת כלים לאסוף מידע מדוייק יותר (38%) והכשרת העובדים להפיק תועלות טובות יותר מהמידע הקיים (38%).