NordVPN: מתוך שעות היממה בהן האמריקנים ערים, ב- 95% הם דבוקים למסכים שונים

סקר שערכה חברת האבטחה NordVPN בקרב אלף אמריקנים וממצאיו פורסמו בסוף נובמבר 2020 מצא כי ב- 95% מהזמן בו אמריקנים ערים במהלך היממה הם ‘דבוקים’ למסכים שונים.

בממוצע, האמריקנים שנדגמו מעידים על עצמם כי הם משקיעים עשר שעות מידי יום בצפייה במסכים שונים. במסגרת זמן זה, האמריקנים מדווחים ששלוש שעות ו- 16 דקות ביממה הם גולשים באופן מקוון (מתוך עשר השעות ביממה המוקדשות לעבודה).

עוד חמש שעות ודקה אחת של שעות גלישה לאחר סיום שעות העבודה שלהם, במסגרת הזמן האישי שאינו עבודה.

מהסקר עולה עוד כי נשים קצת פחות מתעסקות במסכים בהשוואה למשך הזמן שגברים עושים זאת (כשעתיים פחות מהגברים, בממוצע ליממה).

נקודת המוצא של עורכי הסקר היא שינה ממוצעת של שמונה שעות ביממה, הנחה אופטימית למדי.

= = = = = = = = = = = = = = =

הערות עורך Read IT Now:

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ משמש אפיליאטור של NordVPN אך למרות זאת לא ראיתי אצלו באתר חדשות מטעם החברה אלא רק פרסומות שהוא דוחף בסופן ובצמוד לכל ידיעה בנושא אבטחת מידע שהוא מפרסם. זאת מבלי לציין מפורשות שמדובר בפרסומת וכי יש לו אינטרס אישי בעניין.

+ אבי וייס נהג לתקוף את שר התקשורת לשעבר יעוז הנדל כמי ששימש פרזנטור של חברות התקשורת אולם הפוסל במומו פוסל: ניתן לומר כי אבי וייס עצמו משמש פרזנטור של אותה חברה בכך שהוא דוחף פרסומות שלה לכל ידיעה העוסקת בהיבט כלשהו של אבטחת מידע וסייבר.

המקרה האחרון הוא מיום חמישי האחרון, היום האחרון של שנת 2020 (קרי: 31.12.2020) בערב בו הוא פירסם אייטם שכותרתו מועתקת בצורה מפתיעה מההודעה לעיתונות שפורסמה ע”י דוברת מערך הסייבר הלאומי: הודעה מראש מערך הסייבר הלאומי לרגל שנת 2021. ומה מופיע בתחתית ההודעה? נכון, פרסומת ל- NordVPN. זאת מבלי לציין שמדובר בפרסומת שאינה חלק מ’ההודעה’ של יגאל אונא ראש מערך הסייבר הלאומי וכמובן שהפרסומת הזו אינה מופיעה בנוסח המקורי של ההודעה לעיתונות. אבל היי, אבי וייס הרי הצהיר על עצמו שהוא אינו עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון לכן מן הסתם הוא מבין באתיקה עיתונאית ופטור מהבחנה בין פרסום סמוי לפרסום גלוי.

אuתו אייטם התפרסם אצל אבי וייס תחת הסיווג ‘נושא חם’. כל כך חם היה הנושא עד אשר יום למחרת הסיווג שונמך ל’מאמר אורח’. אלא שכיוון שמדובר בהודעה לעיתונות שהופצה בידי דוברות מערך הסייבר, כלל לא מדובר במאמר-של-אורח. משונה שמי שמציג עצמו כעורך ראשי של עיתון, מציג הודעה לעיתונות כ’מאמר אורח’. 

+ מקרה דומה היה באוגוסט 2020 כפי שדיווחתי כאן באתר.

+ מוצע לקרוא אייטם שפירסמתי בנושא זה בדיוק כאן באתר בחודש פברואר 2020. להלן תזכורת מאותו אייטם: “אגב, משום-מה נעלם מיוטיוב רב-שיח שהיה בערוץ 99 ובו השתתפו אבי וייס ונתי טוקר מהדה מארקר. מספר ימים לאחר מכן ששודר צפיתי בקטע המדובר. אבי וייס צייץ לאחר מכן בין היתר: “הייתי עם ידידי נתי טוקר בערוץ 99 על תיק 4000. היה משעשע. כי בסוף הדיון חלה אצלו סטייה מצחיקה מהנושא ומה שהעסיק אותו הן הפרסומות ב’טלקום ניוז’. ככה בדיוק בנו את ‘תיק 4000′ – מאוסף שטויות. רק שופט בדיסנילנד יוכל לקבל את התיק הזה”.

ונתי טוקר השיב בציוץ משלו: “אבי היקר והחביב, מתנצל שקצת הובכת בשידור, אבל העבודה שלי היא לא תמיד להיות נחמד. נדייק: שאלתי אותך בסוף האם זה נכון שאתה מקבל תשלום תמורת כתבות פרסומיות ואתה מעלים מהקוראים גילוי נאות שמשלמים לך. השבת בחיוב. הסברת שאתה לא עיתונאי ומותר לך. אני לא חושב שיש לי מה להוסיף על זה”.

אכן נושא הפרסומות ב’טלקום ניוז’ הוא משעשע כדברי אבי וייס ולא פחות משעשע הוא נושא הגילוי הנאות או אי הגילוי (שאינו נאות) מצידו, במקרה הספציפי הזה כמו במספר מקרים אחרים.

וגם משעשע משום שכאמור אבי וייס (ולא אחת) ובניגוד לאותו שידור בו צפיתי – טורח לציין ולהדגיש כי הוא אינו עיתונאי “פשוט” אלא עורך של עיתון [מה שנקר בלעז – צ’יף].

+ כמו כן מוצע גם לקרוא ידיעה שפירסמתי בינואר 2019 – כאן באתר.

= = = = = = = = = = = = = =