Mandiant (בכנס RSA Conference): סין אינה המדינה היחידה המנהלת Cyber Espionage

Kevin Mandia מנכ”ל חברת האבטחה Mandiant אומר כי סין אינה המדינה היחידה המנהלת ריגול סייברי (Cyber Espionage) רחב-היקף. “אנו רואים מדינות אחרות מבצעות פעילות דומה”. החברה פירסמה ב- 18.2.2013 דו”ח גדול על פעילויות הריגול הסייברי המבוצעות מסין כלפי ארצות הברית.

“ביקרו אותנו שבחרנו בסין, שהתמקדנו במדינה אחת, שפגענו בפעולות ביון ושפירסמנו את הדו”ח ממש לפני הכנס השנתי RSA Conference [שנערך ע”י RSA, חטיבת האבטחה של חברת EMC Corporation, והתקיים בארה”ב בתאריכים 25.2.2013-1.3.2013]”. אולם לדבריו התזמון המדיוק לפרסום הדו”ח לא נקבע ע”י חברת Mandiant. “אנו עובדים עם רשויות אכיפת החוק ויש שיקולים רבים הקובעים את התזמון של דברים כאלה והם לא דבר הנמצא בידינו”. הוא הכחיש כי חברתו התמקדה דווקא בסין: “איננו מתמקדים במישהו מסויים; אנו הולכים לאן שמבצעי הפעילויות נמצאים”.

מנכ”ל החברה גם דחה את הטענה כי ארץ המקור לפעילויות כאלה אינה רלבנטית. “הדבר משנה לארגונים ולעסקים. הם רוצים לדעת מי תוקף אותם, מדוע ומה היעדים המדוייקים להתקפות”.

Marshall Heilman מחברת Mandiant סיפר כי יחידה 61398 הסינית – שהייתה “כוכבת הדו”ח והגורם דומיננטי בפעילות הריגול הסייברי הסיני נקטה, בעקבות חשיפתה, פעילויות שונות והחלה להשתמש בתשתית חלופית ושינתה דברים שפורסמו בדו”ח.

ידיעות קודמות בנושא פורסמו באתר זה כאן ו- כאן.