iSuppli: מלחמה בחצי האי הקוריאני עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על עסקי האלקטרוניקה העולמיים

09:10 09.05.2013

קטגוריות: אלק' צרכנית

תגים: ,

דו”ח של חברת המחקר IHS iSuppli אומר כי פגיעה בייצור הקוריאני עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על עסקי האלקטרוניקה בעולם כולו.

“מה יקרה אם מחצית מכלל ייצור ה- dynamic random access memory, DRAM, שני-שלישים מייצור ה- NAND flash ו- 70% מהספקת צגי הטבלטים ייעלו מהשוק? התשובה היא תוהו ובוהו”, אומרים מחברי הדו”ח שטוענים כי הסלמה במתיחות העלולה להוביל למלחמה בין שתי הקוריאות תפגע קשות בתחומי הטלפונים החכמים (סמרטפונים), מחשבי הלוח (טבלטים) והמחשבים האישיים.

“קוריאה הדרומית היא בעלת תפקיד חשוב יותר מאי-פעם בעבר בעסקי האלקטרוניקה העולמיים” אומרת חברת המחקר IHS iSuppli. מבחינת שרשרת האספקה הרי שהפרעה ושיבוש רציניים באזור יהיו בעלי השלכות והשפעות על העולם כולו. כל פגיעה בייצור לתקופה של שישה חודשים, טוענים מחברי הדו”ח, תמנע מכירות של מיליוני טלפונים ניידים ועשרות מיליוני מחשבים אישיים ומחשבי לוח.

חברת המחקר אומרת כי אין ודאות כי מלחמה כזו אכן תקרה בסופו של דבר אולם יש חברות טכנולוגיה שכבר נערכות לקראת מצב חירום אפשרי זה בדיוק כמו שהן נערכות לאסונות טבע ולאסונות מעשה ידי אדם העלולים לפגוע בעסקיהם בעתיד.

חברות טכנולוגיה מובילות דוגמת Samsung ו- SK Hynix הן בעלי מטות בעיר סיאול בירת קוריאה הדרומית שאינה מרוחקת מאוד מהגבול עם השכנה מצפון. עיקר פעילויות הייצור שלהן אף הן באזור זה.