IDG Enterprise: מקצועני IT צעירים יותר גם אופטימיים יותר לגבי הצלחת פרוייקטי Big Data

17:22 15.07.2016

קטגוריות: תובנה עסקית BI/ביג דאטה

תגים: ,

The 2016 Data & Analytics Survey, דו”ח של IDG Enterprise [חטיבה של IDG Communications] שפורסם ב- 29 ביוני 2016 אומר כי 53% מהעסקים שנדגמו מתכננים ליישם יוזמות ביג דאטה במהלך 12 החודשים הקרובים.

78% מהעובדים בארגונים שנבדקו ‘מסכימים’ או ‘מסכימים מאוד’ שאיסוף וניתוח של ביג דאטה הוא בעל סיכוי לשנות באופן בסיסי את האופן בו יעשו עסקים במהלך 1-3 השנים הקרובות.

71% מהעובדים בארגונים שנבדקו ‘מסכימים’ או ‘מסכימים מאוד’ שביג דאטה ייצור הזדמנויות רווח חדשות.

עוד מצביע הסקר על כך שמקצועני IT בקבוצת הגילים 18-34 אופטימיים יותר לגבי הצלחת פרוייקטי Big Data וכי ניתוח ביג דאטה ישנה בשנים הקרובות באורח בסיסי את האופן בו עסיקם מתנהלים.

מקצועני IT מבוגרים יותר גם ספקנים וזהירים יותר לגבי עוצמת השינוי של ביג דאטה, ככל הנראה משום במהלך הקריירה שלהם ראו “טכנולוגיות טרנספורמציה באות והולכות. ייתכן כי הם פשוט פחות נכונים לצפות שמגמה מסויימת כלשהי תהיה המקור לשינוי בסיסי”.

עורכי הסקר גם בדקו את מקורות הנתונים לשימוש בפעילויות אנליטיקה ומצאו כי 54% מהנתונים בארגון ממוצע מגיעים ממקורות פנימיים, 25% ממקורות חיצוניים ו- 21% משילוב של שניהם.

המקור המוביל של כל הארגונים הוא מכירות וטרנזקציות פיננסיות (56%) ומ’לידים’ (51%).

אחד הנושאים החשובים ביותר לכל הארגונים מכל סוגי הגודל יהיה הטיפול בנתונים לא-מובנים [unstructured data] דוגמת דואר אלקטרוני, מסמכי WORD ומצגות. הפקת תובנה מהמקורות הללו תהיה קשה לארגונים רבים. זו הסיבה לכך שרק 17% מהחברות רואים בנתונים בלתי-מובנים שמוקד העיקרי של יוזמות הביג דאטה שלהם ו- 45% מדרגים תחום זה כאחד האתגרים הראשיים שלהם.

הדו”ח מבוסס על סקר שנערך בקרב 724 מקבלי החלטות בתחום ה- IT אשר דיווחו כי הארגון שלהם מיישם עתה או מתכנן או שוקל פרוייקטי ביג דאטה.