IDC: ב- 2011 גידול בשוקי יישומי ERM ו- CRM ובשוקי תוכנות ניהול מערכות ותוכנות אינטגרציית נתונים

חברת המחקר IDC פירסמה ב- 21-22  בדצמבר 2011 ארבעה דו”חות (נפרדים) המצביעים על גידול בשוקי יישומי ERM ו- CRM ובשוקי תוכנות ניהול מערכות ותוכנות אינטגרציית נתונים בשנת 2011 לעומת 2010.

לדברי IDC חל גידול של 10% בשוק יישומי ניהול המשאבים הארגוניים [Enterprise Resource Management, ERM] בשנת 2011 והוא הסתכם ב- 37.9 מיליארד דולר. שלושה שווקים פונקציונליים בתוך שוק זה הצליחו יותר משאר השווקים: שוק Financial Performance and Strategy Management, שוק Order Management ושוק Project & Portfolio Management.

שלוש החברות המובילות בשוק – חברת SAP, חברת Oracle וחברת Microsoft – היו היחידות בעלות הכנסות של יותר מ- 1 מיליארד דולר במחצית הראשונה של שנת 2011.

שוק יישומי ניהול קשרי לקוחות [Customer Relationship Management, CRM] גדל בשיעור של 11% בשנת 2011 לעומת 2010 והסתכם ב- 18.2 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בהכנסות ב- 9.2 מיליארד דולר עם גידול של 13.3%.

חברת Oracle המשיכה להיות יצרן ה- CRM המוביל בעולם עם נתח של 13.2% במחצית הראשונה של השנה. חברת Salesforce.com המשיכה להרשים עם הגידול השנתי הטוב ביותר בקרב עשרת היצרנים המובילים (22.6%). שני היצרנים האחרים בעשירייה המובילה שהיו אף הם בעלי גידול רב יותר מהגידול הכולל של השוק היו חברת SAP וחברת נייס מערכות [NICE Systems].

שוק תוכנות ניהול מערכות גדל בשנת 2011 בשיעור של 9.2% לעומת 2010 והסתכם ב- 15.4 מיליארד דולר.

במונחי הכנסות, החברות שתפסו את שלושת המקומות הראשונים במחצית הראשונה של 2011 היו חברת IBM, חברת BMC Software וחברת HP למרות שהגידול של כ”א מהן לא היה מעל ממוצע השוק.

בשוק תוכנות אינטגרציית נתונים ומסדי נתונים חל גידול של 11.6% בשנת 2011 בהשוואה לשנת 2010 והוא צפוי להסתכם ב- 35.5 מיליארד דולר.

במחצית הראשונה של שנת 2011 המשיכו שלוש מובילות השוק – חברת Oracle חברת IBM וחברת Microsoft – לבסס את מיקומיהן עם גידול של 2% בנתח השוק המשותף בהשוואה למחצית הראשונה של 2010 והן החזיקו 75% מכלל השוק העולמי. חברת אורקל בלטה עם גידול שנתי של 22.4%. גם החברות HP ו- Informatica חוו את הגידול הרב ביותר בהכנסותיהן.