IBM/Oxford: בראש “סדר היום” של ביג דאטה: התקרבות ללקוחות

Analytics: The real-world use of Big Data, סקר של חברת IBM ושל Saïd Business School/University of Oxford שדגם 1,144 מקצועני IT ועסקים מ- 26 תעשיות ב- 95 מדינות וממצאיו פורסמו ב- 17 באוקטובר 2012, מצביע על כך שמרבית יוזמות הביג דאטה המיושמות כיום בידי ארגונים מכוונות לשיפור חוויית הלקוחות.

עם זאת, למרות ההתמקדות החזקה בלקוח הרי שפחות ממחצית מהארגונים המעורבים ביוזמות ביג דאטה פעילות אוספים ומנתחים מקורות נתונים חיצוניים דוגמת מדיה חברתית. רק 43% בודקים מדיה חברתית לשם הבנה עמוקה יותר לגבי ההעדפות של הלקוחות.

היעדרן של מיומנויות ניתוח מתקדמות לטיפול בנתונים בלתי-מובנים [unstructured data] הוא האתגר הגדול ביותר.

המשתתפים בסקר הביעו ספקות באשר ליכולתם לבטוח בהערות, בחינות, חוות דעת, ציוצים וצורות אחרות של דיעות מקוונות של צרכנים.

למרות אי-הודאות הרי שנתוני מדיה חברתית מכילים עדיין מידע בעל ערך רב ועל הארגונים לאמץ ולנהל אי-ודאויות של הנתונים ולהחליט כיצד להשתמש בו לתועלת שלהם.

רק 25% מהנשאלים אמרו כי יש להם היכולות הנדרשות לנתח נתונים בלתי-מובנים [נתונים שאינם “מתאימים” למסדי הנתונים המסורתיים דוגמת טקסטים, נתונים geospatial, וידיאו ועוד] – הגורם החשוב ביותר המונע מהם להשיג את הערך המירבי מביג דאטה.

ההזדמנויות והתועלות העסקיות הגוברות מביג דאטה הן ברורות. 63% מהמשתתפים בסקר דיווחו כי שימוש במידע כולל ביג דאטה ואנליטיקה יוצרים יתרון תחרותי לארגון שלהם. מדובר בגידול של 70% לעומת 37% מהנשאלים שאמרו כך בסקר קודם של IBM בשנת 2010.