IAB Europe: שוק הפרסום המקוון באירופה גדל ב- 2013 ב- 11.9%

בכנס השנתי שלה פירסמה IAB Europe את ה- The AdEx Benchmark  לפיו שוק הפרסום המקוון במדינות האיחוד האירופי גדל בשנת 2013 בשיעור של 11.9% להיקף כולל של 27.3 מיליארד אירו.

מרבית השווקים באירופה חוו בשנת 2013 רמת גידול משמעותית בהשוואה לשנים שקדמו לה.

תחום ה- Mobile display  היווה 11.5% מכלל תחום ה- display עם שיעור גידול של 128.5% בהשוואה לשנת 2012.

תחום הפרסום המקוון באמצעות וידיאו גדל בשנת 2013 בשיעור של 45.4% לכ- 1.19 מיליארד אירו [זו הפעם הראשונה שתחום זה חוצה את רף ה- 1 מיליארד אירו].

דירוג עשר המדינות המובילות: במקום הראשון: בריטניה – 7.4 מיליארד אירו; במקום השני: גרמניה – 4.7 מיליארד אירו; במקום השלישי: צרפת – 3.5 מיליארד אירו; במקום הרביעי: רוסיה – 1.8 מיליארד אירו (ושיעור הגידול הרב ביותר: 26.8%); במקום החמישי: איטליה – 1.7 מיליארד אירו; במקום השישי: הולנד – 1.3 מיליארד אירו; במקום השביעי: שבדיה – 0.9 מיליארד אירו; במקום השמיני: ספרד – 0.9 מיליארד אירו; במקום התשיעי: נורבגיה – 0.7 מיליארד אירו; במקום העשירי: דנמרק – 0.6 מיליארד אירו.

תורכיה שאינה נכללת בעשירייה המובילה חוותה גידול השני ברמתו: 24.3%.