Google: צרכנים בעלי סמרטפונים – מוציאים יותר

How Mobile Is Transforming the Shopping Experience in Stores , סקר של חברת Google – שנערך בשיתוף עם Google Shopper Council ועם M.A.R.C. Research – וממצאיו פורסמו ב- 9 במאי 2013, אומר כי לקמעונאים יש סיבות טובות לאמץ טלפונים חכמים (סמרטפונים), פרסום צמוד לתוצאות חיפוש [search advertising] ומסחר נייד [mobile commerce, m-commerce ].

כאשר צרכנים מבצעים – באמצעות הסלולר שלהם – השוואת מחירים בין אלה בחנויות בהם הם נמצאים לבין חנויות מקוונות מדובר ב- showrooming פרקטיקה שאינה אהודה בקרב הקמעונאים המסורתיים שמתקשים להתחרות במחירים שמציעים הקמעונאים המקוונים.

ואולם הסקר העלה כי 79% מבעלי הסמרטפונים משתמשים בטלפונים הניידים שלהם לביצוע שופינג ומתוכם – 84% משתמשים בסמרטפונים שלהם בחנויות קמעונאיות. סל הקניות של מה שגוגל מכנה כ- frequent mobile shoppers גדול ב- 25-50 אחוזים.

82% מהצרכנים המצויידים בסמרטפונים מסתמכים על חיפוש באמצעות הסלולר [mobile search] כדי לקבל החלטות לגבי הרכישות שלהם לעומת 62% שמחפשים באתרי אינטרנט של החנויות ו- 50% שמחפשים באתרי האינטרנט של מותגים.