Ginni Rometty מנכ”לית IBM העולמית שלחה מכתב פתוח אל נשיא ארה”ב הנבחר דונלד טראמפ ובו עצות בנושאי הבריאות, הוצאות תשתיות ונושאים נוספים

20:26 19.11.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

Ginni Rometty מנכ”לית IBM העולמית שלחה ב- 16 בנובמבר 2016 מכתב פתוח אל נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ ובו עצות בנושאי הבריאות, הוצאות תשתיות ונושאים נוספים.

זו ההתבטאות הראשונה שלה מאז הבחירות. כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, בעצרת בחירות במינסוטה ביום ראשון 6.11.2016, יומיים לפני מועד הבחירות,  תקף דונלד טראמפ את חברת IBM על כך שהיא מוציאה מישרות מארה”ב להודו, מקסיקו ומדינות אחרות וכי פיטרה 500 עובדים במינאפוליס מינסוטה.

דונלנד טראמפ ציין בדבריו את החברות  האמריקניות שהוציאו מישרות מהמדינה וביניהן יבמ ובכך גרמו לפיטוריהם של אמריקנים רבים. בתגובה, דוברת של יבמ כינתה את הדברים לא מדוייקים אך סירבה להרחיב.

במכתבה היא מביעה תמיכה במקצת מהמדינויות של טראמפ ומשיאה עצות במספר נושאים לאומיים. היא מדגישה כי חברת IBM היא חברת הטכנולוגיה האמריקנית המעסיקה הכי הרבה עובדים במדינה. לדבריה, בשנת 2015 העסיקה החברה יותר עובדים אמריקנים מאשר בחמש השנים קדמו לה ויש לה עדיין אלפי מישרות פתוחות גם עתה.

בשנת 2015 הוציאה יבמ יותר ממחצית מתקציב המחקר והפיתוח השנתי שלה  בהיקף 5.4 מיליארד דולר בארצות הברית עצמה.