Digitimes Research: מכירות הסמרטפונים בסין ברבע השני של 2019 גדלו ב- 22.4%

China Smartphones Report, דו”ח חדש של  Digitimes Research שהתפרסם ב- 20 באוגוסט 2019 מצביע על כך שמכירות הסמרטפונים בסין ברבע השני של שנת 2019 גדלו בשיעור של 22.4% ל- 93.4 מיליון יחידות.

בין היתר הדבר נובע מכך שמותגים מקומיים מיהרו להוציא דגמים חדשים לשוק לאחר חיסול משמעותי של מלאים קיימים.

בהשוואה לרבע השני של שנת 2018 מדובר על גידול בשיעור של 1.6%.

חמש החברות המובילות בשוק הסיני ברבע השני של שנת 2019 היו חברת Huawei, חברת Vivo, חברת OPPO, חברת  Xiaomi וחברת Apple. נתח השוק המשותף של חמש החברות הללו הגיע ברבע השני של השנה הנוכחית ל- 95%.

בנפרד, נתחי השוק של שלוש החברות הראשונות בדירוג [חברת Huawei, חברת Vivo, חברת OPPO] חוו גידול לעומת ירידות שחוו החברות במקומות הרביעי והחמישי, בהתאמה [חברת  Xiaomi וחברת Apple].

באשר למחצית השנייה של שנת 2019 הרי שמכירות הטלפונים החכמים בסין צפויות לחוות ירידות דו-ספרתיות בהשוואה למחצית השנייה של שנת 2018 (הרבע השלישי והרבע הרביעי אשתקד) בשל מלחמת הסחר סין-ארה”ב שהחריפה בתקופה האחרונה וכי אמון הצרכנים בסין לא צפוי להתאושש בצורה משמעותית בשל היחלשות הכלכלה המקומית.

Q2 2019 Market Monitor Service, דו”ח של חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research  שפורסם ב- 2 באוגוסט 2019 מצביע על כך ששוק הסמרטפונים בסין חווה גידול בשיעור של 10% ברבע השני של שנת 2019 לעומת הרבע הראשון של שנת 2019. למרות זאת מדובר בירידה בשיעור של 9%(-) מהרבע השני של שנת 2018 לרבע השני של שנת 2019.

החברה מציינת כי זה הרבעון השני ברציפות שבו נרשמו מכירות של פחות מ- 100 מיליון יחידות. עוד היא מציינת כי הרבע השני של שנת 2019 היה הרבעון השלישי ברציפות בו נרשמו ירידות בהשוואה לרבעון המקביל שנה קודם לכן.