CTIA 2013: צרכני אלחוט מודעים לאיומים סייבריים ושצריך להתגונן מפניהם – מעטים עושים זאת בפועל

סקר שנערך ע”י חברת Harris Interactive עבור CTIA-The Wireless Association וממצאיו פורסמו בכנס CTIA 2013 ב- 22 במאי 2013 אומר כי צרכני אלחוט אומנם מודעים לאיומים סייבריים ושיש להתגונן מפניהם אולם לא רבים עושים זאת בפועל.

מהסקר עולה כי 85% מהצרכנים יודעים שהמכשירים הניידים שלהם פגיעים מאוד או במידה מסויימת.

74% מהנשאלים אמרו כי שמירה על אבטחת המכשירים היא מחוייבות שלהם.

יחד עם זאת לא רבים אכן מתגוננים מפני איומים כאלה. לדברי עורכי הסקר נראה כי סביר יותר שהצרכנים יגנו על עצמם מפני איומים מוחשיים (כמו למשל גניבה אפשרית של המכשיר) מאשר מפני איומים שאינם מוחשיים (כמו נוזקה [malware] או האקינג).

צרכנים שהמכשיר שלהם נגנב או אבד נוטים יותר להשתמש ב- PINs או בסיסמאות לעומת אלה שלא איבדו את המכשיר שלהם [69% לעומת 47%].

לעומת זאת אין הבדל רב בין אלה שנגנב להם מכשיר לבין אלה שלא [45% לעומת 41%], בכל הקשור לנקיטת צעדים פרו-אקטיביים אחרים דוגמת נעילה מרחוק [remote locking], איתור או מחיקת יישומונים [erasing apps]

רק אחד מכל חמישה רואה בטלפונים חכמים (סמרטפונים) כמו מיני-מחשבים אולם 53% מתייחסים לאבטחה סייברית לגבי מכשירים ניידים ומחשבים – באותה צורה.

31% התקינו תוכנת אנטי-וירוס על הסמרטפון שלהם לעומת 91% שעשו זאת על המחשב הנייד שלהם.

66% מבצעים עדכונים בסמרטפונים שלהם לעומת 69% שעושים זאת במחשב הנייד שלהם.

ממצאי הסקר פורסמו בכנס CTIA 2013 שנערך בלאס וגאס ב- 21-23 במאי 2013.