Chetan Sharma Consulting: פטנטים בתחום המובייל: רבע מכלל הפטנטים המאושרים בארה”ב השנה לעומת כעשירית מכלל הפטנטים המאושרים באירופה

דו”ח של חברת Chetan Sharma Consulting  שפורסם ב- 27 במארס 2015 אומר כי חברת Samsung Electronics מובילה בפטנטים בתחום המובייל ואשתקד אושר לה המספר הרב ביותר של פטנטים בתחום זה הן בארצות הברית [ע”י ה- U.S. Patent and Trademark Office, USPTO] והן באירופה [ע”י ה- European Patent Office, EPO].

בארה”ב חברת IBM מובילה בתחום זה והיא עקפה את חברת סמסונג.

עוד נאמר בדו”ח כי רבע (26%) מהפטנטים שיאושרו בארה”ב השנה יהיו בתחום המובייל.

בשנת 2014 חל גידול של 17% במספר הפטנטים בתחום המובייל שהוענקו בארה”ב ע”י ה- USPTO בהשוואה לשנת 2013. באירופה, לעומת זאת, חלה ירידה של 4%(-). רק כאחד מכל עשרה פטנטים המאושרים באירופה הם בתחום המובייל.

הדו”ח מפרט ממצאי סטטיסטיקות בארה”ב ובאירופה במהלך 20 השנים האחרונות לגבי הגשת בקשות לפטנטים ואישורן כפטנטים מוכרים בידי הגורמים המוסמכים. הדו”ח אינו מציין את רמת החשיבות של כ”א מהפטנטים הללו.

בשנים 2002-2012 חל גידול של 591% במספר הפטנטים שאושרו בארצות הברית ואשר קשורים לתחום המובייל.

בתקופה זו נטלה ארה”ב את ההובלה בתחום הפטנטים מאירופה, בין היתר בשל החשיבות הגוברת של פיתוח תוכנת מובייל המתבצע בעיקר בארה”ב.

מהדו”ח של חברת Chetan Sharma Consulting עולה במקום השני בתחום הפטנטים ניצבת חברת IBM. במקום השלישי ניצבת חברת Microsoft ואחריה במקום הרביעי חברת נוקיה [יצויין כי בשנה שעבר פג תוקפם של רבים מהפטנטים של חברת Nokia בני 17 שנים ויותר]. את החמישייה המובילה סוגרת חברת Sony.

הדו”ח מציין עוד כי למרות הדומיננטיות שלהן בתחום מערכות ההפעלה למובייל הרי שהחברות Apple ו- Google אינן מדורגות במקומות גבוהים בדירוג הפטנטים.

חברת Facebook מדורגת במקום ה- 51 ברשימת הפטנטים מתוך 65 החברות המובילות.