CEA: ההוצאות העולמיות על מוצרי אלקטרוניקה צרכנית ב- 2012 יעלו על 1 טריליון דולר

לרגל הכינוס השנתי שלה 2012 International CES השבוע הודיעה התאחדות האלקטרוניקה הצרכנית (Consumer Electronics Association) בשיתוף עם GfK Boutique Research  [הנמצאת בבעלות מלאה של GfK Retail & Technology] כי בשנת 2012 תהיה האטה בהוצאות העולמיות על מוצרי אלקטרוניקה צרכנית אולם הן עדיין יהיו גבוהות יותר מ- 1 טריליון דולר ויסתכמו ב- 1.04 טריליון דולר.

מדובר בגידול של 5% לעומת הוצאות של 993 מיליארד דולר ב- 2011 [בה חל גידול של 8% בהוצאות בהשוואה ל- 2010].

מה שיניע את המכירות השנה יהיו הטלפונים החכמים (סמרטפונים) שאשתקד היו הקטגוריה השנייה בעלת הגידול המהיר ביותר. השנה צפוי גידול של 22% בהוצאות על סמרטפונים לאחר גידול של 59% ב- 2011. מכירות הסמרטפונים בארה”ב יגדלו השנה בשיעור של 24% ל- 108.8 מיליון יחידות והכנסות של 33.7 מיליארד דולר.

גם מחשבי לוח (טבלטים) יתרמו לנתון זה במיוחד לנוכח מכירות חזקות במדינות דוגמת סין, הודו וברזיל (BRIC) ובסך הכל הסתכמו אשתקד ב- 39 מיליארד דולר. השנה צפוי גידול של 59% בהוצאות על טבלטים לאחר גידול מרשים של 222% ב- 2011. הטבלטים יהיו הקטגוריה בעלת הגידול המהיר ביותר בהיסטוריה של תעשייה זו עם תחזית למכירות של 37.6 יחידות בארה”ב, גידול של 28% שיניב הכנסות של 18.3 מיליארד דולר.

מכירות המחשבים הניידים בארה”ב יגדלו ל- 23.5 מיליון יחידות והכנסות של 15.2 מיליארד דולר בארה”ב ב- 2012.

לפי הדו”ח החצי-שנתי U.S. Consumer Electronics Sales and Forecast 2007-2012  של CEA שפורסם ב- 10 בינואר 2012, הכנסות תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית יעלו על 200 מיליארד דולר בארצות הברית, זו הפעם הראשונה, ויסתכמו ב- 202 מיליארד דולר בשנת 2012. יהיה זה גידול של 3.7% לאחר שבשנת 2011 הסתכמו ההכנסות ב- 195.2 מיליארד דולר. תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית צפוייה לגדול בכמעט כפליים ב- 2012 בהשוואה לגידול בתמ”ג האמריקני (החזוי ל- 2%).

 [עודכן ב- 11.1.2012, 08:35].