Black Friday: יבמ: שופינג מקוון מאסיבי בחג ההודיה הוביל למכירות קמעונאיות גדולות ב”יום שישי השחור”

בהתבסס על נתונים מוקדמים של IBM Coremetrics online retail benchmark פירסמה חברת IBM ב- 26 בנובמבר 2011 כי בחג ההודיה (Thanksgiving) ב- 24 בנובמבר חל גידול של 39.3% בקניות המקוונות בארצות הברית, דבר שהוביל לגידול של 24.3% בקניות המקוונות ב”יום שישי השחור” שחל ביום המחרת.

יודגש כי מדובר בנתונים ראשוניים והנכונים לשעה 12:00 לפי שעון החוף המערבי של ארה”ב.

לדברי יבמ, ב”יום שישי השחור” בא לידי ביטוי השופינג הנייד שבוצע באמצעות מכשירים ניידים שבידי הלקוחות הן ככלי למידע לגבי מוצרים ומבצעים מיוחדים בחנויות המסורתיות ובאתרי המכירות המקוונים. התעבורה הניידת גדלה ב- 14.3% ב”יום שישי השחור” 2011 בהשוואה לקודמו ב- 2010.

המכירות באמצעות מכשירים ניידים גדלו ב- 9.8% השנה לעומת 3.2% אשתקד.

את השופינג הנייד הובילה חברת Apple שמוצריה – iPhone (עם 5.4%) ו- iPad (עם 4.8%) – הובילו בשני המקומות הראשונים לשופינג הצרכני באמצעות מכשירים ניידים. במקום השלישי היה ה- Android (עם 4.1%).

עפ”י נתונים שפורסמו ע”י ShopperTrak המכירות הקמעונאיות ב”יום שישי השחור” גדלו ב- 7% לעומת המכירות ב- 2010.