BITKOM: מתקפות IT של עבריינים על חברות תעשייתיות גרמניות (לרבות לצורכי גניבת נתונים, ריגול או חבלה) גרמו בשנתיים האחרונות לנזקים המסתכמים ביותר מ- 43.4 מיליארד אירו

09:08 30.11.2018

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם בספטמבר 2018 אומר כי מתקפות IT של עבריינים על חברות תעשייתיות גרמניות (לרבות לצורכי גניבת נתונים, ריגול או חבלה) גרמו בשנתיים האחרונות לנזקים המסתכמים ביותר מ- 43.4 מיליארד אירו.

הדו”ח מתבסס על ממצאי סקר שנערך ע”י ביטקום בקרב 503 מנהלים עסקיים בגרמניה.

68% מהמשיבים אמרו כי היו קורבן להתקפות מעין אלה [חבלה/גניבת נתונים/ריגול] ו- 19% נוספים חושדים כי ניו קורבנות אך אינם יודעים זאת בוודאות.

32 אחוז מהחברות דיווחו על גניבת מכשירי טלקום או IT ו- 23% מהמשיבים דיווחו על זליגת ‘נתונים דיגיטליים רגישים’.

63% מהחברות שנפגעו דיווחו כי הפוגעים הם עובדים מתוך שורות הארגון – בהווה או בעבר. 48% מהחברות שנפגעו זיהו את התוקפים כלקוחות, ספקים, ספקי שירות חיצוניים או מתחרים.

ביטקום: הוצאות ה- IT security בגרמניה יגדלו ב- 9% ב- 2018

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם בספטמבר 2018 בהתבסס על נתונים שאספה חברת המחקר IDC אומר כי  הוצאות ה- IT security בגרמניה [חומרה, תוכנה ושירותים] צפויות לגדול בשיעור של 9% בשנת 2018 ל- 4.1 מיליארד אירו.

בשנת 2019 צפוי גידול נוסף בשיעור של 9% ל- 4.4 מיליארד אירו.

פלח הגידול הרב ביותר הוא שירותי אבטחה דיגיטלית עם גידול צפוי של 11% ל- 2.2 מיליארד אירו.

ביטקום: יותר משליש ממשתמשי הסמרטפונים בגרמניה נפגעו בתוכנה זדונית

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם ב- 6 בנובמבר 2018 יותר משליש (35%) ממשתמשי הטלפונים החכמים בגרמניה היו קורבנות שנפגעו במהלך 12 החודשים האחרונים מתוכנה זדונית [malicious software].

ממצאי הסקר מצביעים על כך שמשתמשי הסמרטפונים בגרמניה מסתמכים על אמצעי אבטחה שונים כדי להגן על הטלפונים החכמים שלהם. 76% מהנשאלים הפעילו הגנת כרטיס SIM אשר בצורה אוטומטית נועלת את המכשיר אם כרטיס הסים מוצא ממנו. 53% מהמשתתפים בסקר הפעילו רכיבי מיקום בניסיון לאתר מכשירים שאבדו. 40% מהמשתמשים התקינו תוכנות אנטי-וירוס במכשירים.

34% מהנשאלים אמרו כי הם מבצעים בקביעות גיבוי של נתונים מהסלולר שלהם למחשב הביתי או לענן.

רק שלושה אחוזים מכלל משתמשי הסמרטפונים בגרמניה אינם נוקטים באמצעי אבטחה כלשהו להגן על המכשיר שלהם.

ביטקום: יותר חברות גרמניות פונות לביטוח מפני אירועי סייבר

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם ב- 4 בנובמבר 2018 מצביע על כך שיותר חברות גרמניות פונות כיום לביטוח מפני אירועי סייבר.

14% מהארגונים התעשייתיים במדינה רוכשים כיום פוליסות ביטוח מפני ריגול תעשייתי דיגיטלי, חבלות או גניבות נתונים. בשנת 2016 עמד הנתון על שיעור של 11%.

עוד 13% מהארגונים התעשייתיים במדינה מתכוונים לרכוש פוליסות ביטוח סייבר ו- 30% נוספים דנים באפשרות לעשות זאת.

ביטקום: שלושה-רבעים מהגרמנים אינם בוטחים באבטחת נתונים מקוונת

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם באוקטובר 2018 מצביע על כך ש- 23% מקרב משתמשי האינטרנט בגרמניה הם בעלי אמון באבטחה של המידע המקוון שלהם (לעומת שיעור של 20% בשנת 2017).

הסקר מראה כי 75% מקרב משתמשי האינטרנט בגרמניה אינם חשים שנתונים אישיים שלהם מאובטחים באינטרנט.

עוד מצביע הסקר על כך שרק 10% מקרב משתמשי האינטרנט במדינה בוטחים ברשתות החברתיות (לעומת שיעור של 15% בשנת 2017).