BCG: כלכלת האינטרנט של מדינות G-20 הסתכמה ב- 2010 ב- 2.3 טריליון דולר

The Digital Manifesto: How Companies and Countries Can Win in the Digital Economy, דו”ח של חברת המחקר The Boston Consulting Group, BCG שפורסם ב- 27 בינואר 2012, מצביע על כך שכלכלת האינטרנט של מדינות ה- G-20 הסתכמה ב- 2010 ב- 2.3 טריליון דולר ובשנת 2016 היא צפוייה להסתכם ב- 4.2 מיליארד דולר. חברת המחקר פירסמה את המימצאים במהלך הכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בשבוע שעבר בדאבוס שבשווייץ.

המניע הגדול ביותר לגידול זה הוא הגידול במספר משתמשי האינטרנט בעולם: מ- 1.9 מיליארד משתמשים ב- 2010 לצפי של 3 מיליארד משתמשים ב- 2016 שיהיו כ- 45% מאוכלוסיית העולם באותה שנה.

מחצית מכלל אוכלוסיית מדינות ה- G-20 צפוייה להשתמש באינטרנט בשנת 2016.

באותה שנה, קרוב ל- 70% ממשתמשי האינטרנט מקרב מדינות ה- G-20 יהיו מהשווקים הצומחים (לעומת 56% ב- 2010).

הגידול בשווקים הצומחים, הפופולאריות הגוברת של מכשירים ניידים ובמיוחד הטלפונים החכמים (סמרטפונים) והגידול במדיה החברתית וברשתות החברתיות אף הם תורמים להשפעה הכלכלית של האינטרנט.

התרומה של שווקים צומחים לכלכלת האינטרנט של מדינות ה- G-20 תגדל מפחות מרבע ב- 2010 ליותר משליש ב- 2016.

ברשימת מדינות ה- G-20 נכללות (עפ”י וויקיפדיה): אוסטרליה, איטליה, אינדונזיה, ארגנטינה, ארצות הברית, ברזיל, גרמניה, דרום אפריקה, קוריאה הדרומית, הודו, בריטניה, טורקיה, יפן, מקסיקו, סין, ערב הסעודית, צרפת, קנדה, רוסיה והאיחוד האירופי.