BBC: רשת מרכולים החלה בניסוי של שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים ב- 18 סניפיה בבריטניה והדבר מעורר דאגה בקרב ארגונים לשמירה על הפרטיות

15:39 11.12.2020

קטגוריות: ביומטריה

תגים: , ,

אתר ה- BBC מדווח כי רשת מרכולים Co-op החלה בניסוי של שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בזמן אמת [Live Facial Recognition] ב- 18 סניפיה בבריטניה והדבר מעורר “דאגה רבה” בקרב ארגונים לשמירה על הפרטיות, דוגמת Privacy International ו- Big Brother Watch

מדובר במערכת של חברת Facewatch המתריעה בפני העובדים כל אימת שלסניף המרכול נכנס אדם שהוא בעל עבר של “גניבה או התנהגות אנטי חברתית”. חברת Facewatch מתארת עצמה כ”מערכת אבטחה (באמצעות) זיהוי פנים מבוססת ענן” והיא עובדת עם קמעונאים בארגנטינה, ברזיל וספרד.

רשת המרכולים אומרת בתגובה כי הפרוייקט הניסיוני הוא במטרה להגן על העובדים מפני תקיפות של גנבים בחנויות [shoplifters].

היוזמה של הפרוייקט הניסיוני היא של Southern Co-operative שהוא עצמאי מרשת ה- Co-op הגדולה יותר אולם מנהל יותר מ- 200 חנויות בדרום אנגליה תחת אותו מותג.

דבר הפרוייקט הניסיוני דווח לראשונה באתר החדשות Wired וזאת בעקבות רשומה שפורסמה באתר של Facewatch ע”י Gareth Lewis המשמש כמנהל מניעת הפסדים  [Loss Prevention Officer] של רשת המרכולים.

יצויין כי אין מדובר ברשת המרכולים הבריטית היחידה המתנסה בשימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בזמן אמת ובשיטות דומות כשרשת Sainsbury השתמשה בקיץ במערכת של חברת ההזנק ThirdEye  ולטענתה המערכת מנעה 5,591 ניסיונות גניבה.

* בחודש יולי 2020 פירסמתי באתר (כאן ו- כאן) כי רשת מרכולים בספרד מנסה מערכת טכנולוגיית זיהוי פנים של חברת AnyVision הישראלית.