ועדת הכלכלה אישרה לדחות את כניסת חוק מחזור פסולת אלקטרונית (E-Waste) ל-1 במארס 2014

11:06 08.01.2014

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ב- 8 בינואר 2014 את הצו שהגיש השר להגנת הסביבה לדחיית תחילת החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות.

בפתח הישיבה הזכיר ח”כ יצחק וקנין (שמילא את מקום היו”ר) כי הצו הוגש לאחר שהתברר לוועדה כי חלק מהתקנות הדרושות לאפשר את כניסת החוק לתוקף לא הוגשו וכי לא ניתן יהיה להשלים את הדיון בתקנות שהוגשו עד ה- 1 בינואר 2014 – המועד בו אמור היה החוק להיכנס לתוקף. ח”כ וקנין הבהיר כי התקנות לא הוגשו בזמן שמספק לקיים בהם דיון ציבורי ראוי.

היועצת המשפטית של הוועדה עו”ד אתי בנדלר הזכירה כי החוק עצמו פורסם בסוף יולי 2012 ונאמר לוועדה במפורש כי המשרד להגנת הסביבה יגיש את התקנות לוועדה תוך חצי שנה מאותו מועד, כבר בינואר 2013. בפועל המשרד לא עשה כן. ח”כ וקנין אמר כי המצב שנוצר נתן למשרד להגנת הסביבה זמן של שנה וחצי לעבוד על התקנות, בעוד לוועדה נותר פחות מחודש לדון בהן.

סמנכ”ל המשרד להגנת הסביבה יורם הורוביץ הודה כי התקנות הוגשו לוועדה סמוך למועד כניסת החוק לתוקף. הוא הוסיף כי התקנות מורכבות מבחינה מקצועית ועברו עיבוד מקצועי ויסודי. עוד אמר כי המשרד השלים פעולות אחרות ונערך לכניסת החוק לתוקף.

בתום הדיון אישרה הוועדה את הצו שקובע כי החוק ייכנס לתוקפו ב- 1 במרץ 2014. בעד האישור הצביעו ח”כ וקנין, ח”כ רונן הופמן וח”כ דוד צור ולא היו מתנגדים או נמנעים.