בסקירה שנתית שנתן שר התקשורת בוועדת הכלכלה בכנסת: שוק התקשורת הוא דינמי מאוד בעיקר בגלל ההתפתחויות הטכנולוגיות

ח”כ גלעד ארדן שר התקשורת מסר ב- 6 בינואר 2014 בוועדת הכלכלה בכנסת דיווח על פעולות משרדו, תוכנית העבודה ואופן ביצוע התקציב בהתאם לסעיף 123 (ז) לתקנון הכנסת.

השר ארדן פתח את הסקירה ואמר כי שוק התקשורת הוא דינמי מאוד, בעיקר בגלל ההתפתחויות הטכנולוגיות, והתייחס למספר נושאים שעל סדר היום במשרדו.

שר התקשורת דיבר על שבעה הנושאים המרכזיים בתעדוף משרד התקשורת:

  1. סלולר: המשרד פועל להכניס רשת דור רביעי (4G) תוך שנה וחצי עד שנתיים וזאת במסגרת שמירה על “התחרות הבריאה” בין חמש חברות הסלולר בשוק.
  2. רפורמה לפתיחת הפס-הרחב לתחרות: אנחנו ימים בודדים לפני יציאה לשימוע לגבי מחירי הפס-הרחב. בימים הקרובים ייצא המשרד לשימוע על מחירי השוק הסיטונאי כדי להנגיש את הפס הרחב של בזק והוט לחברות נוספות.
  3. מיזם הסיבים האופטיים: המיזם אמור לבסס תשתית נייחת שלישית, כתחרות לתשתית של בזק והוט וצפוי להביא אינטרנט במהירות של 1,000 מגה – 1 ג’יגה לכל בית אב.
  4. עד להתפתחות התחרות התחום התקשורת הנייחת, בקרוב תוצג לציבור גם חבילת יסוד שתאפשר לצרכנים לשלם מחיר ראוי עבור חבילה בסיסית כדי שיהיה לאזרחים היצע גדול יותר.
  5. איחוד מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה: בקרוב תחל וועדת הכלכלה לדון בהצעת החוק שהגיש המשרד לאחד את מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין למועצה אחת שבטווח הארוך תפקח על כל השידורים במדינה [הערת העורך: הדיון נקבע ל- 27.1.2014 אולם יו”ר הוועדה ח”כ פרופ’ אבישי ברוורמן הודיע בדיון היום כי באותו המועד הוא משתתף במשלחת של 60 חברי כנסת שתהיה באושוויץ ולפיכך ייקבע מועד אחר לדיון].
  6. רשות השידור: השר ארדן אמר כי החליט להשבית את הרפורמה ברשות השידור מאחר שלא חשב כי תביא לשינוי שהציבור כה מייחל לו. לדבריו, ועדת לנדס אמורה להציע מודל ראוי לשידור ציבורי. הוועדה צפויה לסיים את עבודתה בסוף פברואר 2014, ומסקנותיה יוצגו בפני ועדת הכלכלה. ביומיים שלושה הקרובים ייחתם כתב מינוי של ועדת משנה שתבחן גם את עתיד הטלוויזיה החינוכית.
  7. חברת דואר ישראל ובנק הדואר: בתוך שלושה שבועות צפוייה וועדת רייך לסיים את עבודתה לגבי עתיד חברת דואר ישראל. משרד התקשורת נעזר גם בחברת הייעוץ דלויט בנושא זה.