56% מכוח העבודה ב- 5 מדינות דר’ מז’ אסיה יאבדו מישרותיהם בשני העשורים הקרובים בשל מיכון ורובוטיקה; 42% מכלל העובדים בקנדה בסכנה לאובדן מישרותיהם אם יוחלפו ע”י מיכון ב- 10-20 השנים הקרובות

דו”ח של ארגון ה- International Labour Organization, ILO  (של האו”ם) קובע כי כ- 137 מיליון מישרות [או 56% מכוח העבודה] ב- 5 מדינות דרום מזרח אסיה יאבדו בשני העשורים הקרובים בשל מיכון ורובוטיקה. מדובר בקמבודיה, אינדונסיה, הפיליפינים, ויאטנם ותאילנד. העובדים בענף ייצור הביגוד וההלבשה הם שצפויים להיפגע יותר מכל.

בדרום מזרח אסיה מתגוררים יותר מ- 630 מיליון איש והיא המרכז של מספר מגזרי ייצור לרבות טקסטיל [9 מיליון איש עובדים בתחום זה באיזור], רכב וכונני דיסקים קשיחים.

Talented Mr. Robot: The impact of automation on Canada’s workforce, מחקר של Brookfield Institute for Innovation and Entrepreneurship מטורונטו אומר כי 42% מכלל העובדים בקנדה נמצאים בסכנה לאובדן מישרותיהם אם יוחלפו ע”י מיכון ורובוטיקה במהלך 10-20 השנים הקרובות. מדובר בשיעור סבירות של יותר מ- 70% להתרחשות.

יצויין כי בשנת 2013 פירסמו שני חוקרים מאוקספורד מחקר בשם The Future of Employment: How susceptible are jobs to computerization? שצפה כי 47% מכוח העבודה האמריקני נמצא בסיכון גבוה להיות מושפע מתהליך המיכון במהלך התקופה של 10-20 השנים הבאות.