ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה כי רק יצרנים, יבואנים ומשווקים בודדים של ציוד אלקטרוני יהיו פטורים מחובות החוק למחזור הציוד

16:16 28.01.2014

קטגוריות: כללי

תגים:

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ב- 28 בינואר 2014 תקנות לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות שנועדו לקבוע את הכללים לפיהם ניתן יהיה לפטור יצרנים, יבואנים ומשווקים זעירים מהחובות הקבועות בחוק לטיפול בציוד.

ח”כ חנא סוייד שניהל את הישיבה (בשל היעדרות היו”ר הקבוע ח”כ אבישי ברוורמן שיחד עם חברי כנס אחרים נתקע במטוס השני שהיה צריך להחזיר את המשלחת הישראלית מפולין לישראל) אמר כי על המשרד להגנת הסביבה להציב מדדים ברורים שבעזרתם ניתן יהיה לבחון את האפקטיביות של המחזור מידי שנה.

סמנכ”ל המשרד להגנת הסביבה יורם הורוביץ אמר כי אישור התקנות מתנה את כניסת החוק לתוקף וכי במסגרת הכנת טיוטת התקנות התייעץ המשרד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בהם הסוכנות לעסקים קטנים, איגוד לשכות המסחר ועוד.

הוא הסביר כי על סמך עבודה כלכלית שביצע המשרד נקבעו קריטריונים שיעניקו פטור מינימלי אך ורק ליצרנים, יבואנים ומשווקים זעירים של ציוד אלקטרוני. הזכאים לפטור יצטרכו לעמוד בשלושה קריטריונים מצטברים: מכירה של ציוד חשמלי במשקל של פחות 1,000 ק”ג בשנה; מכירה של עד 25 מכשירי חימום, קירור ומכשירי חשמל גדולים בשנה ומכירה של עד 200 מכשירי חשמל קטנים בשנה.

יורם הורוביץ הבהיר כי מדובר ביצרנים בודדים שיהנו מהפטור ולא יהיו חייבים להתקשר עם גוף מוכר לפינוי וטיפול בפסולת ואף לא יהיו חייבים בתשלום דמי הטיפול בפסולת. לדבריו הפטור הוא מינימלי שכן עלות הטיפול בפסולת של הגורמים שהוחרגו תוטל על יתר היצרנים והיבואנים ועל הציבור.

כמו כן הפטור לא יינתן ליצרנים, יבואנים ומשווקים של סוללות, מצברים ונורות. עו”ד ג’וש פדרסן מהלשכה המשפטית של המשרד להגנת הסביבה הסביר כי סוללות, נורות ומצברים מכילים חומרים שמזיקים מאוד לסביבה והחובות על העוסקים בתחום הן להציב מכלי איסוף ולכן אין מקום לתת להם פטור.

הוועדה אישרה כי התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 במארס 2014 עם כניסת החוק לתוקף.