2 התובעים שהגישו תובענה ייצוגית נגד פלאפון בשל התקלה הארצית, הגישו (6.9) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר ע”ס 125 מיליון ₪: התנהלה ב”ביריונות” מטרידה כלפיהם בשל חילוקי דיעות בדבר היקף וטיב השירות שלה

09:06 09.09.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

ביום שלישי בשבוע שעבר (4.9) פירסמתי ידיעה על כך שלבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה באותו היום תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון תקשורת בע”מ בגין התקלה הארצית שהייתה בימים ראשון ושני השבוע (2-3.9). Read IT Now היה האתר הראשון שפירסם ידיעה על התביעה הזו.

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום חמישי (6.9) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ע”י אותם שני תובעים נגד חברת פרטנר תקשורת.

התובעים בתביעה זו הם עו”ד אריק שלו ומשרד עורכי הדין שלו מרמת גן. גובה התביעה לכלל חברי הקבוצה הוא 125 מיליון ₪.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “במהלך חודש יוני 2017, הגיעו נציגי מכירות של הנתבעת למשרדי התובעת 2, במטרה להחתים את החברה על הסכם למתן שירותי תקשורת למשרדים [ביום 7.2.2018 נחתם הסכם נוסף הכולל התאמות לשירותים הנדרשים].

“במהלך תקופת חיבור השירותים על-ידי הנתבעת לתובע 2, התגלעו חילוקי דיעות בכל הנוגע לחיובים כספיים אותם ביקשה הנתבעת לגבות, בניגוד למוסכם.

“התובעת 2 חוייבה ע”י הנתבעת בתשלומים אשר כלל לא הגיעו לנתבעת, וזאת במהלך תקופה של עשרה חודשים בהם לא סופקו השירותים המוסכמים, ובנוסף החיבורים שבוצעו גרמו נזקים ותקלות רבות, באופן שהתובעת 2 גם לא קיבלה שירות ראוי וסביר מן הנתבעת, כנדרש ממפעילת תקשורת.

“כך גם הנתבעת התנהלה כלפי התובעת 2 בחוסר בהירות, כאשר חרף דרישות חוזרות ונשנות לא הודיעה לה מראש לבקשתה מהם הסכומים בהם תחוייב בגין מתן שירותיה זאת לאחר שינויים שבוצעו בשל ליקויים שונים. כמו כן, הנתבעת דרשה ממנה לשלם סכומים גבוהים של כספים בגין שירותיה, זאת בניגוד למוסכם.

בהתאמה לאמור לעיל, החלה הנתבעת להתנהל ב”ביריונות” מטרידה, והפרה את שלוות חיי התובע 1 ופרטיותו, בתור המנכ”ל והבעלים של התובעת 2, באמצעות מתקפת טלפונים שלמערכת הגבייה, עם מספר טלפונים ומסרונים,  בכל יום, משך מספר חודשים, שלא פסקו לזרום אף במהלך חופשה בה הי מצוי, וכמו גם באמצעות מיילים ומכתבי דרישה בגבייה אגרסיבית וחציית קו אדום, אשר הסבו חוסר נוחות, מטרד ולחץ לא כשר על התובע 1, באופן שהפר את שלוות חייו.

הנתבעת הפעילה חייגן אוטומטי ומערכת ממוחשבת של שיחות גבייה אוטומטיות – היישר לנייד האישי של התובע 1, “חדשות לבקרים”, מספר רב של שיחות טלפוניות ביום, ללא הפסקה, ומידי יום ויום, ואף כ’השכמה’ בשעות הבוקר המוקדמות, כשהיה התובע 1 מצוי בחופשה משפחתית, והגם שכשענה לשיחות אלו כדי לשוחח עם נציג גבייה, לאור השעה המוקדמת השיחות היו מתנתקות ללא מענה אנושי, וחוזר חלילה!!!“.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “… ברור, איפוא, כי הנתבעת עושה שימוש פסול באמצעים טכנולוגיים כמו חייגן ומיילים בתפוצה רחבה של חייבים, בהטרדה אוטומטית ומסיבית של טלפונים, המפרים את שלוות החיים, פוגעים בפרטיות, ויוצרים לחץ פסול על ה’קורבן’, אף אם מדובר בחוב”.

לדברי התובעים, “… נכון למועד כתיבת שורות אלו קיימים בנתבעת כ- 2.5 מיליון מנויים … מבין כלל המנויים אצל הנתבעת, שיעור החייבים אשר לא שילמו את חובותיהם הנטענים לידי התובעת, עומד על כ- 1% מכלל מנויי החברה … אחד מבין מנויי החברה החייבים אשר הוטרד בעל כורחו ובניגוד לרצונו על ידה, קיבל בהערכה גסה בממוצע כ-

10 שיחות ו/או מסרונים מטרידים, כל אחד מהם בניגוד לדין ובצורה המפרה את חוק הספאם בצורה בוטה וברורה”.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד אמיר כץ ואריק שלו.

כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך גם במקור.