הודעה על פטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/אוניברסיטאות ת”א וב”ג (בהיקף 15 מיליון ₪) להקמת מרכזי מחקר בתחום הסייבר

וועדת הפטור המרכזית אישרה בקשה של משרד ראש הממשלה לפטור ממכרז בהתקשרות עם אוניברסיטת ת”א ובן גוריון (בהיקף 15 מיליון ₪) להקמת מרכזי מחקר בתחום הסייבר.

שמות הספקים: אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון בנגב

מהות ההתקשרות: הקמת מרכזי מחקר בתחום הסייבר

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016

היקף כספי: 15 מיליון ₪ (היקף הפרוייקט כולו הוא 30 מיליון ₪ מתוכו השתתפות משרד ראש הממשלה היא מחצית)

החלטה: אישור של וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר

הערות: בנימוקים של וועדת הפטור המרכזית לאישור הפטור נאמר כי בכוונת מטה הסייבר הלאומי לקדם הקמת מרכזי מחקר בתחום הסייבר בקרב אוניברסיטאות המחקר בישראל. מטה הסייבר מעוניין להקים מספר מרכזי מחקר שיהוו מסגרות מצוינות מאגדות וממנפות לקבוצות משמעותיות ואיכותיות של חוקרים ממגוון התמחויות רלבנטיות אשר יעסקו בתחום הגנת הסייבר באופן רציף ומתפתח לאורך זמן. החלק הארי של התקציב המרכז ישמש למימון קרן פנימית שתקצה מענקים לחברי המרכז בכפוף לאישור הצעות מחקר ע”י וועדת היגוי מדעית בה יושבים נציגי האקדמיה ונציג המטה.

לצורך כך אישרה הוועדה ביום 1.9.2013 לפרסם קורל קורא המיידע את האוניברסיטאות על תחילת הליך בחינת השתתפות בהקמת מרכז מחקר כאמור.

לאחר עבודת מטה מקיפה אשר היו שותפים לה גורמים בכירים באוניברסיטאות כמו גם נציגי הות”ת, האוצר והמדע הוחלט כי ראוי לקדם מיזם משותף עם האוניברסיטאות שייבחרו לעמוד בקריטריונים שהוגדרו במכתב ראש המטה לנשיאי האוניברסיטאות מיום 1.9.2013. בכוונת המטה לאשר בהמשך מיזמים משותפים עם אוניברסיטאות נוספות עמן הוא פועל להכנת מתווה מוסכם להקמת מרכז בתחומן.

המרכזים יוקמו על בסיס חוקרים מהאוניברסיטאות בתחומי הסייבר השונים ויעסקו בלימוד ומחקר של הסייבר בכוונה להפוך למרכזים בעלי שם עולמי בתחום ולהגדיל את העיסוק האקדמי והמודעות בתחום אבטחת הסייבר. בשטחים בהם חסרים כיום חוקרים בתחום יפעלו המרכזים ליצירת מוקדי ידע מתאימים באוניברסיטה ובינתיים יסתמכו על מחקרים משותפים עם מוקדי ידע אחרים בארץ. נושאי המחקר, כמפורט בהצעות שהוצגו, יכללו נושאי ליבה לצד נושאים אינטרדיסציפלינריים.

משרד ראש הממשלה פירסם הודעה בדבר הכוונה לבצע התקשרות זו ולא התקבלו השגות.