פורסמה המהדורה החדשה לשנת 2017 של דו”ח “מגמות האינטרנט” השנתי המסורתי של האנליסטית Mary Meeker

כמידי שנה פורסמה עתה המהדורה החדשה לשנת 2017 של דו”ח “מגמות האינטרנט” השנתי המסורתי של האנליסטית Mary Meeker מחברת Kleiner Perkins Caufield & Byers, KPCB. את עיקרי הדו”ח פירסמתי במוצאי חג השבועות (31.5.2017, 22:01) בחלון המבזקים של אתר זה.

להלן מקצת מהדברים הבולטים שבדו”ח:

■ יש האטה בשיעורי הגידול של מכירות טלפונים חכמים (סמרטפונים) וחדירת אינטרנט: מכירות הסמרטפונים גדלו בשיעור של 3% בשנת 2016 בהשוואה לשנת 2015 בה נרשם גידול בשיעור של 10% במכירות הסמרטפונים. כיום יש 3.4 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, או, כ- 46% מאוכלוסיית העולם מחוברת כיום לרשת.

■ השימוש במחשבים נייחים לא ירד מאוד (בעקבות השימוש במובייל).

■ השימוש במובייל גדל ליותר מ- 3 שעות ביום בארה”ב.

■ החברות גוגל ופייסבוק שולטות ב- 85% מגידול הפרסום המקוון. ההכנסות של גוגל מפרסום ב- 2016 הסתכמו ב- 35 מיליארד דולר ושל פייסבוק ב- 14 מיליארד דולר. עם זאת, עסקי הפרסום של פייסבוק גדלים בקצב מהיר יותר מזה של גוגל.

■ בתוך שישה חודשים, הוצאות הפרסום המקוון יהיו גדולות יותר מהוצאות הפרסום בטלביזיה.

■ נמשכות המלחמות בקרב ספקי שירותי הענן: חברת Amazon Web Services היא המנהיג הבלתי מעורער עד כה אולם חברת Google  וחברת Microsoft Azure מתחילות בהדרגה לצמצם את הפערים. ההוצאות על עננים ציבוריים ופרטיים  גדלו אשתקד ל- 36 מיליארד דולר (גידול של 37% מאז 2014), נתון המהווה 37% מהוצאות תשתיות ה- IT אשתקד.

■ כ- 25% מהאמריקנים משתמשים כיום במכשור לביש [wearables] לעומת שיעור של 12% בשנת 2016. התחום הבולט הוא צמידי כושר ומכשור למעקב אחר מצב רפואי (דופק, קצב לב וכו’). שישים אחוז מהאמריקנים היו מוכנים בשנת 2016 לחלוק מידע רפואי אישי שלהם עם חברת Google. כתוצאה מכך, כיום הידע הרפואי מכפיל עצמו מידי 3.5 שנים לעומת כל חמישים שנה כפי שהיה בשנת 1950.

■ המכירות הקמעונאיות המקוונות בארצות הברית גדלו בשיעור של 15% משנת 2015 לשנת 2016.