‘תקלה טכנית במחשב המרכזי של משרד התחבורה’

15:11 26.07.2019

קטגוריות: כללי

תגים:

ביום שלישי, 23 ביולי 2019, בבוקר, לאחר שכבר דווח על כך בכלי התקשורת, פירסם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את הדברים הבאים: “הודעה חשובה לציבור הנהגים:  עקב תקלה טכנית במחשב המרכזי של משרד התחבורה, לא תתקיים קבלת קהל היום (ג’) בכל סניפי משרד הרישוי ברחבי הארץ, עד להודעה חדשה. במסגרת זאת, לא ניתן להנפיק רישיונות נהיגה ורכב בדואר ובשירותים המקוונים של משרד התחבורה ולא ניתן להעביר בעלות על רכב. הודעה על חזרה לפעילות רגילה תתפרסם עם תיקון התקלה. כמו כן, עד להודעה חדשה לא יתקיימו גם מבחני נהיגה עיוניים (תאוריה) בכל הארץ”. בסביבות השעה 14:45 נמסר כי התקלה תוקנה.

רפאלה גויכמן ואמיתי זיו פירסמו ידיעה על כך בדה מארקר בשעה 08:33. באותה ידיעה נאמר בין היתר: במאי האחרון ביקש משרד התחבורה להתקשר עם חברת יבמ לטובת מערכת התאוששות מאסון בפטור ממכרז ובחוזה של 10.5 מיליון שקל לחמש שנים. המשרד הסביר זאת בכך שההתקשרות “תאפשר למשרד להפעיל בשעת משבר אתר חלופי, שיאפשר המשכיות עסקית של מערכות המידע ותמיכה בכלל התהליכים העסקיים”.

מהבקשה, שסוקרה באתר Readitnow, ניתן ללמוד כי משרד התחבורה עוד נשען על תצורת Mainframe  – תצורה מיושנת של מחשב מרכזי. “רק ליבמ ישראל הידע והיכולת בהפעלת יישומי המשרד על תשתית חלופית במקרה של משבר”, נכתב בדברי ההסבר של המשרד לבקשה בטענת ספק יחיד.

אלא שהתקשרות זו היתה אמורה להתחיל ב-10 באוגוסט ולהימשך עד 2024. לרוע מזלו של משרד התחבורה, המחשב המרכזי שלו קרס כעת, זמן קצר לפני כן”.

בחשבון הטוויטר שלו, אמיתי זיו גם נתן קישור לידיעה המקורית שפורסמה ב- Read IT Now לפני חודשיים: ב- 24 במאי 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בקשה לפטור ממכרז: משרד התחבורה/IBM [היקף של 10.5 מיליון ₪ לתקופה של 5 שנים] ומהות ההתקשרות: הקמת יכולת של התאוששות מאסון והמשכיות עסקית למערכות המידע, אשר בליבה העסקית של הארגון.