תעלומה: מי הגיב “בשם הציבור” בנושא ה’חרטוטים של משרד התקשורת’?

ב- 26 בדצמבר 2018 פורסמה ב’כלכליסט’ ידיעה של עומר כביר לגבי כנס העיתון וכותרתה: מנכ”ל משרד התקשורת: מחר נציג מכרז לתדרי הדור החמישי בסלולר.

הכוונה הייתה כמובן ליום העיון שתכנן המשרד ועליו דיווחתי כאן באתר ב- 21.12.2018.

בתחתית הידיעה פורסמו שתי תגוביות (טוקבקים). התגובית הראשונה [שנחתמה: ‘בשם הציבור’] נשאה את הכותרת “‘משרד התקשורת שוב מחרטט” ונאמר בה: “כמות החירטוט בהצהרות משרד התקשורת מרשימה רק כתבים, המשרד הזה אינו פועל לטובת הצרכנים. הוא משרתם של אדונים, פעם בזק, היום סלקום, מחר מפעיל אחר ואף פעם לא את הציבור.

“לנתי כהן מנכ”ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא נולד בישראל חוק אחר לגמרי, ‘חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות’.

“זה בדיוק מה שהוא (נתי כהן) אמר במו פיו: ‘אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו’. ‘בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ”ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק לעבור דרך התשתיות שלה’.”

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

רגע, רגע. המלים הללו (בפיסקה האחרונה של התגובית) נשמעות מוכרות לי ואיני מתכוון למקור – הראיון ב’גלובס’ עם נתי כהן בו הוא השמיע אותם. המילים הללו מוכרות לי ממקום אחר לגמרי…

המקום הזה, כמובן, הוא האתר ‘טלקום ניוז’ שם פירסם אבי וייס שוב ושוב ושוב ושוב (תשע פעמים לפחות) את אותו טקסט בדיוק:

+ ב- 20.12.2018 אבי וייס כתב: אולם, אצל נתי כהן, מנכ”ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד בישראל חוק אחר לגמרי, חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות’. זה בדיוק מה שהוא) נתי כהן) אמר במו פיו: אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו. בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ”ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה. [הערה: ההדגשות – במקור].

+ ב- 20.12.2018 אבי וייס כתב: אולם, אצל נתי כהן, מנכ”ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד בישראל חוק אחר לגמרי, חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות’. זה בדיוק מה שהוא) נתי כהן) אמר במו פיו: אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו. בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ”ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה. [הערה: ההדגשות – במקור].

+ ב- 3.12.2018 אבי וייס כתב: אולם, אצל נתי כהן, מנכ”ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד בישראל חוק אחר לגמרי, חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות’. זה בדיוק מה שהוא) נתי כהן) אמר במו פיו: אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו. בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ”ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה. [הערה: ההדגשות – במקור].

+ ב- 20.9.2018 אבי וייס כתב: אצל נתי כהן, מנכ”ל משרד התקשורת הנוכחי (ביחד עם כל ה”קליקה”) ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד חוק אחר לגמרי, חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלו של סלקום ושות’. זה בדיוק מה שהוא אמר במו פיו: “אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו. בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ”ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה. [הערה: ההדגשות – במקור].

+ אם מקלידים ב- Google את המשפט “זה בדיוק מה שהוא (נתי כהן) אמר במו פיו: , TELECOM NEWS“, בתוצאות המתקבלות ניתן לראות כי אבי וייס השתמש בדיוק באותן מלים גם ב- 19.12.2018, גם ב- 27.11.2018, גם ב- 22.11.2018, גם ב- 15.11.2018, גם ב- 1.11.2018, ואולי פיספסתי מספר פעמים נוספות.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

וזה מחזיר אותי אחורה. בשעתו פירסמתי סידרת אייטמים תחת הכותרת: ‘בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם’. שמונה אייטמים שהוקדשו כולם למקצת מהמקרים הרבים בהם אבי וייס מקבל “השראה” מדברים שקרא אצלי ולאחר מכן משתמש במידע כדי לפרסם את הגיגיו (המתבססים על אותו מידע ממני) באתר שלו ‘טלקום ניוז’ כשהוא מסווג את האייטמים שלו כ’בלעדיים’ או ‘ראשונים לדווח’ [הערה: האייטם השמיני כלל קישורים לשבעה האייטמים בסידרה שקדמו לו].

באייטם השביעי מתוך השמונה, שפורסם ב- 25.1.2015, כתבתי בין היתר את הדברים הבאים [תחת הכותרת: התופעה המוזרה מאחורי מכרז משרדי האוצר והתקשורת לגבי מכירת תדרים]:

גד פרץ כתב התקשורת של העיתון “גלובס” פירסם ב- 11.1.2015 ידיעה לגבי התקדמות מכרז משרדי האוצר והתקשורת לגבי מכירת תדרים. הידיעה התעדכנה פעמיים לפחות במהלך היום (כיוון שהיה זה מכרז מתמשך שנפרס לאור שעות).

לידיעה התפרסמו מספר תגובות (של טוקבקיסטים שונים) […] התופעה המוזרה שנתקלתי בה בתגובות על הידיעה של גד פרץ היא שהיו שם  5 תגובות טוקבקיסטים שהיוו ציטוטים מדוייקים מידיעה של אבי וייס ב”טלקום ניוז” בגנות המכרז ומשרד התקשורת [הידיעה מ- 11.1.2015].

יתרה מכך, שתיים מאותן תגובות כללו קישורים [לינקים] לידיעה של אבי וייס – בדיוק אותם קישורים שהתפרסמו בידיעה שלו.

זהו כנראה שיא חדש באינטרנט: חמישה טוקבקיסטים שונים (?), זרים זה מזה, בוחרים שהתגובה שלהם תהיה ציטוט מידיעה שהופיעה באתר אחר [מבלי שהם מציינים שמדובר בציטוט ממקום אחר].

האם ייתכן שבעצם חמש התגובות השונות נכתבו ע”י אותו אדם ו’אותו אדם’ מאוד מאוד מסויים?…

לא מאמינים? הנה הדברים לשיפוטכם. תחליטו לבד”.

בהמשך אותו אייטם שלי פירטתי את חמש התגוביות.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

וכאן אני חוזר אל תחילת הדברים שלי. מובן שאי אפשר לדעת מיהו זה שחתם על התגובית ‘בשם הציבור’.

אם מישהו מהקוראים/ות שלי מבין/נה שכוונתי לכך שאבי וייס עצמו הוא זה שכתב את התגובית ב’כלכליסט’, אזי הוא/היא עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. הרי לא יעלה על הדעת שאבי [“אני מאשים”] וייס, המנטור לענייני מדיה (כפי שכינה אותו ידידו) יעשה דבר כזה. נכון?

ייתכן בהחלט שזה מישהו/י מקוראיו/קוראותיו שקראו לפחות 9 פעמים בחודשים האחרונים את אותו טקסט שאבי וייס כתב על מנכ”ל משרד התקשורת עד שהדברים נקלטו בתודעה ובאופן אוטומטי גם נפלטו החוצה בעת כתיבת התגובית.

כנראה שלא נדע לעולם.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =