תעבורת ה- Mobile Data במשחקים האולימפיים ריו 2016 הייתה גדולה יותר מאשר ב- 2014 World Cup

המגזין הברזילאי Exame דיווח כי תעבורת ה- Mobile Data במשחקים האולימפיים ריו 2016 הייתה גדולה יותר מאשר ב- 2014 World Cup שנערכו אף הם בברזיל.

ספק הטלקום של המשחקים האולימפיים – חברת Claro – דיווח על גידול בשיעור של 270% בתעבורת הנתונים שהגיעה מזרים במהלך 12 ימי התחרויות וזאת בהשוואה לחודש של המשחקים במהלך ה- World Cup. לפי הדיווח, השנה החברה מכרה 70% יותר כרטיסי SIM  לתיירים מאשר בשנת 2014.

חברת הטלקום Oi דיווחה על גידול בשיעור של 294% בתעבורת הנתונים ע”י משתמשים זרים במהלך 13 ימים של האולימפיאדה בהשוואה לתקופה המקבילה במהלך ה- World Cup.

חברת TIM לא פירסמה נתונים אבל דיווחה על גידול משמעותי בשימוש בדור רביעי [4G] ברשת שלה במהלך שלושה הימים הראשונים של התחרויות.

עפ”י נתונים שפירסם רגולטור התקשורת בברזיל National Telecommunications Agency, Anatel עם סיום המשחקים האולימפיים, מסתבר כי ב- 17 ימי המשחקים התעבורה ברשתות הניידות הייתה גדולה פי עשרה מזו שנרשמה בעת ה- 2014 World Cup והגיעה להיקף של כ- 255 טרה-בייט.

במהלך המשחקים, כשלושים מיליון שיחות קוליות בוצעו באתרי האירועים ובדרכים המוליכות אליהם (לרבות שדות תעופה ובתי-מלון).

בתוך כך, מסקר של Ibope שנערך בהזמנה של חברת Qualcomm [שממצאיו דווחו בעיתון הכלכלי הגדול ביותר בברזיל Valor Econômico] עולה כי שיעור החדירה של טלפונים חכמים (סמרטפונים) בברזיל בשנתיים האחרונות הכפיל עצמו. כיום 40% מהאוכלוסייה משתמשת בסמרטפונים לעומת שיעור של 19% במהלכה של שנת 2014.