תמונה אחת שווה אלף מילים?

15:59 29.06.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

ב- 23 ביוני 2018 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה – שסווגה כ”בלעדי” – ועסקה ב”חשיפת קרן ההשקעות הבריטית הענקית Kx Tech Fund שהגיעה לישראל בשת”פ TLV Generator“.

כפי שקורה אצלו, הידיעה “הבלעדית” שונמכה לאחר מספר ימים וכיום היא מסווגת תחת הסיווג הפשוט “חדשות מקומיות” בלבד. אבל זה לא העניין כאן באייטם זה.

גם לא העובדה שאבי וייס, העורך והיזם, הוא יו”ר של TLV Generator אך להוציא מספר זעום של פעמים הוא לא טרח לפרסם גילוי נאות בידיעותיו (בהקשר זה) כי הוא היו”ר של הגוף הזה [ועל נושא אי-הגילוי-הנאות של אבי וייס כבר כתבתי מספר פעמים גם בהקשר של איגוד האינטרנט הישראלי עליו הוא כותב שוב ושוב מבלי לציין שהיה חבר בו בעבר].

מה שמעניין הוא התצלום שאבי וייס צירף לידיעה הזאת, שכאמור החלה דרכה כ”בלעדית”, בראש רשימת הידיעות, ל”חדשות מקומיות”, אי-שם למטה.

הסתכלתי היטב בתצלום האופקי שצולם ע”י גורם כלשהו במהלך אירוע ה”חשיפה” [ח.ש.ף הוא שורש המופיע תדיר מאוד בידיעותיו של אבי וייס].

ספרתי שם 22 אנשים: הצלם/ת (שכמובן לא רואים אותו/ה בתמונה); האורח מחו”ל נושא את דבריו בפני הקהל; בשורה הראשונה: טל כתרן מנהל התוכנית ליזמים ב- TLV Generator [עליו כתבתי כאן], אריאלה סוויד, מייסדת משותפת של TLV Generator ואבי וייס עורך ויזם (באמצע תהליך תיעוד האירוע לצורך האייטם ‘הבלעדי’ שלו); ועוד 15 אנשים מאזינים ושני אנשים נוספים היושבים אי-שם ברקע.

בטוח שזה רק בשל זוית הצילום שאינה נותנת את התמונה המלאה. בטוח שהיו שם מאות ואפילו אלפי אנשים שהטריחו עצמם כדי לשמוע על ה”קרן, שתשקיע עד 10 מיליון פאונד ותספק שותפות אסטרטגית לחברות הגדולות בעולם ליזמים ישראליים מבטיחים”, “חברה עם אלפיים עובדים עם סניפים בכל רחבי העולם” שבבריטניה היא נחשבת כ’יוניקורן’ (חברה ששווה יותר ממיליארד דולרים) עם שיעורי צמיחה מדהימים”.

או שמא במקרה הזה, תמונה אחת אכן שווה אלף מילים ומשקפת את המציאות באותו הרגע ועדיף היה מבחינת מפרסם האייטם שלא לצרפה לפרסום שלו?