תיקון טעות סופר לגבי אייטם שפורסם על אבי וייס עורך “טלקום ניוז”

בין ה- 7 באוקטובר ל- 13 באוקטובר בערב לא פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה כלשהי באתר שלו, תופעה לא רגילה בהתחשב בכך שגם כשהוא בחו”ל הוא מעלה ידיעות לאתר שלו. ‘הפיצוי’ הגיע בשבת (13.10) ובראשון (14.10). הדברים שיובאו להלן מבוססים על שתי הידיעות הללו וכן על ידיעה שפורסמה על-ידו ב- 6.10.2018.

תיקון טעות סופר באייטם שפירסמתי במוצאי שמחת תורה, 1.10.2018

במוצאי שמחת תורה, 1.10.2018, פירסמתי כאן באתר אייטם שכותרתו: “אחרי החגים” הגיע: לאחר 9 ימי החג וחול המועד שוב ישלח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “שאלות דחופות” אל “צמרת משרד התקשורת” .

בין היתר כתבתי באותו האייטם: חוזרים לשיגרה (חזל”ש). “אחרי החגים” זה ממש עכשיו. כבר מפרקים עתה את הסוכות. הסכך – שסוכך על “צמרת משרד התקשורת” במהלך החג וימי חול המועד שצמודים אליו – ייאסף בקרוב ע”י עובדי התברואה. החופשה מאונס שנכפתה על ‘מומחה הטלקום’ מראשון לציון במשך תשעה ימים – מסתיימת. מעכשיו חוזרים לשיגרה, חוזרים לשאלות דחופות” שלו אל “צמרת משרד התקשורת”. חזל”ש כבר אמרנו?

בהמשך כתבתי גם שחודש ספטמבר 2018 הניב “רק” 10 “שאלות דחופות” ל”לצמרת משרד התקשורת”: בחודש ספטמבר בשנה הנוכחית שלח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “רק” עשר “שאלות דחופות” ל”צמרת משרד התקשורת” (קרי שר התקשורת איוב קרא ומנכ”ל המשרד נתנאל נתי כהן). תפוקה נמוכה למדי, יש לומר [אם איני טועה בספירה]. יחד עם זאת ייאמר לזכותו כי מדובר בחודש בו היו חגי תשרי כך שמספר ימי העבודה במשרדי הממשלה היה נמוך יחסית לחודש רגיל.

משלושה האייטמים של אבי וייס במהלך המחצית הראשונה של חודש אוקטובר עולה – בדיעבד – כי טעיתי בספירה שלי. כלומר, תוצאות הספירה עצמה היו נכונות למועד בו היא בוצעה אולם נכון להיום מסתבר כי בחודש ספטמבר כולו מספר הפניות שלו היה גדול במקצת מהנתון בו נקבתי.

לנוחות הקוראים (שלו ושלי) להלן מובאת בזאת הרשימה המעודכנת:

■ “ולכן, השאלה הראשונה הדחופה ביותר, ששאלתי לקראת הפרק השני בסדרה, את צמרת משרד התקשורת ב-1.9.18 היה כדלהלן:” [הטעות – במקור].

■ “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. לקוראינו הוותיקים ברור שלא אקבל תגובה… לכן, שלחתי ביום 2.9.18 שאלה משלימה דחופה ביותר, בהמשך לשאלה הקודמת, לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ”ל) בזו הלשון:”

■ “לאור המידע הרב, שהגיע אלי בנושא, שלחתי ביום 2.9.18 (לפני כשבועיים) לצמרת משרד התקשורת את השאלות הדחופות הבאות:”.

■ “לכן, שלחתי ביום 2.9.18 שאלה משלימה דחופה ביותר, בהמשך לשאלה הקודמת, לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ”ל) בזו הלשון:”

■  “לכן, ביום 13.9.18 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:”.

■  “לאור מה שחשפתי בתחקיר שערכתי, שלחתי ביום 13.9.18  לצמרת משרד התקשורת […]  את השאלות הדחופות ביותר הבאות:”

■ “לכן, שלחתנו ביום 14.9.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:” [הטעות – במקור].

■  “לכן, ביום 16.9.18 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:”.

■  “לכן, שלחתי ביום 16.9.18 את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת:”.

■  “לכן, ביום 17.9.18 בשעה 12:32 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:”.

■  “לכן שלחתי ביום 17.9.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:”.

■ “לכן, שלחתי ביום 21.9.18 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת:”.

■ “היות ו[…], שלחתי ביום 30.9.18 את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת”.

כלומר: במהלך ספטמבר 2018 שלח אבי וייס 13 שאילתות ל”צמרת משרד התקשורת” כשמתוכן 12 היו “שאלות דחופות”.

באייטם המקורי כתבתי גם את הדברים הבאים:

* לפחות לי לא ברור מה כל כך דחוף בכל השאלות הדחופות של אבי וייס.

* חייבים להודות שזה נראה מאוד מקצועי ומרשים שמומחה הטלקום לא מתעסק עם מ”מ דובר משרד התקשורת גיל גפן אלא רק עם צמרת א’ של משרד התקשורת [קרי, השר איוב קרא] ועם צמרת ב’ [קרי, המנכ”ל נתנאל (נתי) כהן]. הוא משחק רק בליגת העל ולא באיזו ליגת משנה של דוברים.

* נראה כי זו טקטיקה של Win-Win מבחינתו של מומחה הטלקום מראשון לציון: אם משרד התקשורת מגיב, אבי וייס יוכיח שהמשרד משקר או לפחות מוסר מידע שאינו נכון. אם המשרד לא מגיב (ובצדק לדעתי), הרי אפשר להשתמש בקלישאות הידועות של אבי וייס:

+ “לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”.

+ “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”.

* תקנו אותי אם אני טועה, אבל אבי וייס אינו נוהג להציג תצלומי מסך של פניותיו למשרד התקשורת כדי שנראה מתי (יום ושעה מדוייקים) באמת פנה אל משרד התקשורת.

* היה הרבה יותר רציני לדעתי אם הוא היה מסתפק בהבאת טיעוניו מבלי לשלוח בכל פעם “שאלות דחופות” אל ה”צמרת”. הוא יכול לפרסם אייטם בו יאמר: ‘מעתה – כיוון שאינם מגיבים – איני שולח עוד שאלות אל משרד התקשורת. ממילא אני מפרסם את הדברים שלי. ירצו – יגיבו והתגובות שלהם יתפרסמו’.

=====================================

ספירת ביניים נכונה לסוף השבוע השלישי של חודש אוקטובר: 3 שאלות בלבד נשלחו החודש ע”י אבי וייס ל”צמרת משרד התקשורת”

לעומת 13 הפניות של אבי וייס במהלך חודש ספטמבר השנה (שהיה, כזכור, גם חודש החגים וכלל גם ‘גשר’ ממושך של סוכות + חול המועד + שמחת תורה) הרי שנכון להיום (19.10) שלח אבי וייס בחודש אוקטובר בסך הכל שלוש פניות ל”צמרת משרד התקשורת”, כמפורט להלן:

■ “לאור מידע נוסף, שלחתי ביום 3.10.18  שאלות השלמה, מלוות בתצלומים כדלהלן (לצמרת משרד התקשורת).

■ “וזה מוביל אותנו היישר לשאלות נוספות, ששלחנו ביום 9.10.18 ,ללא קבלת מענה מצמרת משרד התקשורת:

■ “ביום 12.10.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:”.

אלא אם כן יסתבר במהלך שלושה השבועות הראשונים של החודש הנוכחי כי הוא שלח שאלות נוספות למשרד התקשורת, הרי שמדובר בתפוקה קטנה למדי של פניות מומחה לטלקום למשרד התקשורת. מצד שני, ייתכן שהפער יושלם עד סוף החודש הנוכחי.

=====================================

תיקון טעות סופר באייטם שפירסם אבי וייס ב- 6.10.2018

במהלך כתיבת אייטם זה שמתי לב לטעות סופר באייטם שפירסם אבי וייס. מדובר באייטם שכותרתו “האם משרד התקשורת יגיע ל- 5G ו- IoT  דרך אוניברסיטת בר-אילן?“.

התאריך המתנוסס בראש האייטם הזה הוא 6.9.18 ולדעתי מדובר בטעות: המועד האמיתי הוא 6.10.2018. עד כמה שזכור לי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ טועה לגבי המועד שהוא מציין כמועד הפרסום; זו אינה הפעם הראשונה שהדבר קורה לו: כבר כתבתי בעבר על אייטם שכלל טעות בשנה שכאילו בה נכתב האייטם. וזה קצת מוזר כיוון שתבנית האתר הייתה אמורה לספק את תאריך כתיבת/פרסום הידיעה באופן אוטומטי ללא מעורבות הכותב.

מעבר לכך שאני בטוח שהמועד שגוי, הרי שלא יכול להיות שהידיעה נכתבה ופורסמה ב- 6 בספטמבר משום שהידיעה עצמה כוללת משפט בו נאמר “שלחתי ביום 30.9.18 את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת”. בטוחני שאבי וייס ברוך הכשרונות יאשר כי אפילו לו אין יכולת קריאת מחשבות עצמית לגבי מה הוא יכתוב בפנייה למשרד התקשורת שלושה שבועות לאחר מכן [וזו רק דוגמה אחת המצביעה על כך שמדובר בחודש שגוי בתאריך הפרסום: ספטמבר במקום אוקטובר, כמו שצריך להיות].

=====================================

תיקון (כפול) של טעות של אבי וייס

אבי וייס נוהג כאמור לחזור על המשפטים שלו:

+ “לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”;

+ “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”.

+ החודש כבר יש וריאציה נוספת: “תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה נעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים כבר יודעים, שלא נקבל תגובה. העבירות של צמרת משרד התקשורת, שקשורות באי מתן מענה, הן פעוטות ערך מול הפרות החוק של אותה צמרת בעניינים הרבה יותר חשובים” [הערה לתשומת ליבכם: לפעמים אבי וייס מתייחס לעצמו בלשון יחיד (לא מקבל תגובה)ולפעמים אבי וייס מתייחס לעצמו בלשון רבים (לא קיבלנו תגובה].

הרשימה שפירסמתי כאן למעלה כוללת את המשפט: “היות ו[…], שלחתי ביום 30.9.18 את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת”. מעניין שהפנייה היחידה של אבי וייס ל”צמרת משרד התקשורת” שלא הוגדרה על-ידו כ”שאלה דחופה” [באותו אייטם שפירסם וכותרתו “האם משרד התקשורת יגיע ל- 5G ו- IoT  דרך אוניברסיטת בר-אילן?“], דווקא נענתה ע”י מישהו במשרד התקשורת (שוייס אינו מציין מיהו) ולפיכך אותו אייטם נעדר את המשפט המסורתי שלו “תגובה לא אקבל. די ברור למה”.

ואני גם רואה שדווקא הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת מוניר קזמל עונה על כל השאלות שאבי וייס מפנה אליו ישירות (ולא אל “צמרת משרד התקשורת”).

אולי, אם כן, זה הפיתרון ל”מומחה הטלקום”: במקום להטריד סדרתית את “צמרת משרד התקשורת” [קרי שר התקשורת איוב קרא והמנכ”ל נתנאל (נתי) כהן], עדיף לשאול את כל השאלות הללו באמצעות בקשת קבלת מידע עפ”י חוק חופש המידע?

=====================================

IPv6: הפלופ של משרד התקשורת מול הפלופ של אבי וייס

ביום חמישי, 18.10.2018, בשעה 02:50, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: הפלופ של משרד התקשורת בטיפול בפרוטוקול IPv6 – כביכול “חדש”.

לא אתייחס כאן לפלופ של משרד התקשורת, כלשונו של אבי וייס (שהמלה ‘פלופ’ היא אחת מהשכיחות באוצר המלים באתר שלו) אלא אתייחס למה שנראה לי – בהקשר זה – דווקא כפלופ של אבי וייס עצמו.

בסוף אותו אייטם מפרסם אבי וייס: “נספח: הודעת משרד התקשורת כלשונה מיום 17.10.18: משרד התקשורת הפיץ היום שימוע בעניין תמיכה בפרוטוקול IPv6” וכאן הוא מפרסם חלק מהשימוע.

אלא שהשימוע של משרד התקשורת פורסם דווקא יום קודם לכן, ב- 16.10.2018 בשעות הצהריים (ולא ב- 17 בחודש, כפי שכתב וייס). גד פרץ כתב על כך ב”גלובס” באותו היום בשעה 12:21. אני פירסמתי על כך שני מבזקים בחלון המבזקים של אתר זה ב- 16:48 וב- 16.56. למחרת, 17.10.2018, פירסמתי על כך ידיעה מורחבת בשעה 14:16.

למומחה הטלקום נדרשו עוד שעות רבות עד שפירסם את הגיגיו רק למחרת היום, בשעה מוקדמת מאוד. כלומר כ- 38 שעות לאחר ש’גלובס’ פירסם לראשונה את הדברים. והוא עוד מעז לכתוב על אמצעי התקשורת שעושים, לדבריו, “העתק והדבק”.

=====================================

למי בדיוק התכוון אבי וייס כשכינה עיתון כ”פראבדה הישראלי?

ב- 14.10.2018 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: מתי מש’ התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ”י חוק ובשקיפות?

לא אתעכב כאן על הנוהג שלו לעשות סלט של נושאים שונים בתוך אייטם אחד [ובמקרה זה: גימלאי משרד התקשורת, מצד אחד, והביקור של “צמרת משרד התקשורת” במשרדי חברת סלקום ישראל, מצד שני].

גם לא אתעכב על כך שבאותו אייטם כתב אבי וייס: אחד מקוראינו כתב לנו כך (ואני מסכים עם כל מילה): “אני ממליץ, שמשרד התקשורת יועיל בטובו לעשות שימוע לחברות התקשורת (בכל זאת, הן ‘בעלות העניין’, וברור שהציבור הרחב לא מעניין ולא מתעניין) ולשאול כל חברה, מתי תרצה לקבל הטבות כאלו ואחרות ואיזה. כך, שנעשה כאן תור מסודר להטבות על חשבון הציבור, כמו שצריך לעשות במדינה ‘מתוקנת‘.”

יכול להיות שמישהו מקוראיו כתב אליו את הדברים הללו. בבדיקה ב- Google מצאתי כי הדברים הללו נכתבו דווקא בתגובית (טוקבק) באתר Hometheater.co.il ב- 9.8.2018.

אבל המלצתי לאבי וייס כעורך אתר: זה יועיל מאוד אם הוא יואיל (ברוב טובו) לתקן שגיאות של אחרים ולא יפרסמן כמו שהן.

מה שכן אתעכב עליו הוא זה: מייד לאחר הציטוט הנ”ל, אבי וייס כותב: וזה מוביל אותנו היישר לשאלות נוספות, ששלחנו ביום 9.10.18 ,ללא קבלת מענה מצמרת משרד התקשורת: בעיתון “פראבדה הישראלי” הופיעו 2 ידיעות בענייני תדרים (כאן וכאן): השאלות: היכן מדיניות שר התקשורת בנושאים הללו? היכן הקצאות התדרים הללו? היכן ההחלטות של ועדת התדרים העליונה שמאשרת את ההחלטות הללו?”.

אייטם שהתחיל בלשון יחיד (“שלחתי”) ממשיך בלשון רבים (אחד מקוראינו כתב לנו; אותנו) – זה שכיח למדי אצל אבי וייס. אבל מה שלא שכיח הוא שבמקרה הזה הוא לא נתן קישורים לאותן שתי ידיעות בענייני תדרים. לכאורה עניין שולי למדי אלא שבהיעדר הקישורים הללו לא ניתן להבין לאיזה עיתון אבי וייס (שידידו כינה אותו “מנטור לתחום המדיה”) מתכוון בדיוק כשהוא מכנה אותו כ”פראבדה הישראלי”.

אותי זה מאוד מסקרן ויועיל לי מאוד. אשר על כן אשמח אם אבי וייס יואיל ויוסיף את הקישורים הנדרשים כדי לדעת למי הוא התכוון בהקשר זה.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■