תחקיר של BBC חשף כי כטב”מ של איחוד האמירויות הוא ככל הנראה מי שהרג 26 צוערים לא חמושים באקדמיה צבאית בלוב ב- 1/2020

תחקיר של BBC שפורסם בסוף אוגוסט 2020 חשף כי כלי טייס בלתי מאוייש של איחוד האמירויות הערביות [United Arab Emirates, UAE)] הרג 26 צוערים צעירים לא חמושים באקדמיה צבאית בדרום עיר טריפולי בירת לוב בחודש ינואר השנה וזאת באמצעות טיל Blue Arrow 7 סיני שנורה מה- Wing Loong II . זאת מתוך כ- 50 צוערים שביצעו באותה העת תרגילים שגרתיים במקום.

לדברי התחקיר של תאגיד השידור הציבורי בבריטניה, בזמן ההתקפה, ב- 4 בינואר 2020, אחרי השעה 21:00 (שעון מקומי) העיר טריפולי הייתה נתונה למצור מצד ה- Libyan National Army, LNA הלובי.

איחוד האמירויות הכחיש אחריות להתקפה ורמז כי הצוערים נהרגו כתוצאה מהפגזה מקומית.

עוד מצביע התחקיר על כך שבעת ההתקפה רחפני Wing Loong II פעלו משדה תעופה לובי אחד- al-Khadim – הנמצא באיזור במזרח לוב שבשליטת הארגון, וכי איחוד האמירויות הערביות סיפק ותיפעל את הרחפנים הללו שהיו מוצבים בשדה זה.

תחקיר ה- BBC אומר כי שבעה חודשים לאחר האירוע לא הייתה נטילת אחריות רשמית לאירוע. ה- LNA בראשות הגנרל Khalifa Haftar הכחיש כי עמד מאחורי ההתקפה.

ב- 2019 טען האו”ם כי איחוד האמירויות הערביות – ששיגר רחפנים וטילי Blue Arrow 7 ללוב – הפר את אמברגו הנשק של האו”ם על לוב שהיה בתוקף מאז 2011.

התחקיר של ה- BBC מצא גם שמצרים מאפשרת לאיחוד האמירויות הערביות להשתמש בבסיסי אוויר צבאיים שלה הקרובים לגבול הלובי.

בפברואר 2020, כחודש לאחר התקיפה המדוברת, הרחפנים הללו שהיו מוצבים בלוב הועברו אל מעבר לגבול לבסיס חיל האוויר המצרי ליד Siwa במדבר המצרי המערבי.