תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner: ב- 2024 צפוי ארגון הבריאות העולמי שליד האו”ם WHO לזהות את השופינג המקוון כהפרעה התנהגותית התמכרותית [addictive disorder]

09:17 25.10.2019

קטגוריות: אינטרנט פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner [שפורסמה במסגרת הכנס השנתי שלה  IT Symposium/Xpoהמתקיים השבוע באורלנדו) אומרת כי בשנת  2024 צפוי ארגון הבריאות העולמי שליד האו”ם [World Health Organization, WHO] לזהות את השופינג המקוון כהפרעה התנהגותית התמכרותית [addictive disorder].

לדברי גרטנר, ההוצאה הצרכנית באמצעות פלטפורמות מסחר דיגיטליות ימשיכו לגדול בשיעור של יותר מ- 10% בשנה עד 2022.

הקַלּוּת בה מתבצע השופינג המקוון יגרום למתח פיננסי למיליוני אנשים. הקמעונאים משתמשים יותר ויותר בבינה מלאכותית [AI] ובהתאמה לפְּרט [פרסונליזציה, personalization] וזאת כדי להכווין את מאמצי השיווק שלהם בצורה יעילה יותר כלפי הצרכנים ולגרום לכך שיוציאו יותר ויותר כספים.

החובות ופשיטות הרגל האישיות יגרמו למצבי דיכאון ומצבים רפואיים אחרים מעוררי דאגה הנגרמת כתוצאה מיתר מתח.

לדברי חברת המחקר, תוצאות המשנה של טכנולוגיה המעודדת התנהגות התמכרותית אינן בלעדיות רק לצרכנים. גם מנמ”רים צריכים לקחת בחשבון ולשקול אפשרות של פיריון אבוד בקרב העובדים בשל הזמן המבוזבז על שופינג מקוון במהלך שעות העבודה.

בנוסף, אסדרה התומכת בפרקטיקות קמעונאות מקוונת אחראית עשוייה לכפות על חברות לספק ללקוחות התראות בדומה לקזינו או אלה הניתנות לגבי השימוש בסיגריות.