תחזית חדשה של חברת המחקר IDC בעקבות משבר קורונה: הוצאות טכנולוגיית המידע ב- 2020 צפויות לקטון ב- 2.7%(-)

ביום חמישי, 2.4.2020, אחרי הצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: תחזית חדשה (המתפרסמת עתה) של חברת המחקר IDC בעקבות משבר קורונה: הוצאות טכנולוגיית המידע ב- 2020 צפויות לקטון ב- 2.7%(-) [במונחי מטבע קבועים] לעומת ירידה צפוייה של 1.7%(-) בתמ”ג; המשבר ישבש בצורה משמעותית את שוק הסמרטפונים שהיה צפוי לחוות השנה גידול רב בשל תחילת פעילות הדור החמישי.

Worldwide Black Book Live Edition, March 2020, הדו”ח של IDC שפורסם ב- 2 באפריל 2020 אומר עוד כי משבר קורונה מאלץ ארגונים רבים ברחבי העולם להגיב עם תוכניות  לשעת חירום וקיצוצים בהוצאות בטווח הקצר. כלל ההוצאות יקטנו השנה למרות ביקושים גוברים לטכנולוגיות ושירותים מסויימים מצד חברות וצרכנים. עסקים במגזרי הכלכלה שהכי נפגעו במהלך המחצית הראשונה של שנה זו צפויים לדחות מקצת מהרכישות ומהפרוייקטים המתוכננים.

הוצאות ה- IT על חומרה, תוכנה ושירותי IT צפויות לקטון יותר מאשר התמ”ג.

עיקר הירידות השנה יהיו בתחומי המחשבים האישיים, מחשבי הלוח (טבלטים), הטלפונים הניידים והציוד ההיקפי. כלל ההוצאות על מכשירים צפויות לקטון בשיעור של 8.8%(-).

באשר לטלפונים חכמים, הדו”ח כאמור קובע כי המשבר ישבש בצורה משמעותית את שוק הסמרטפונים שהיה צפוי לחוות השנה גידול רב בשל תחילת פעילות הדור החמישי.

International Data Corporation צופה גם ירידות בתחומי חומרת השרתים/אחסון וחומרת רשתות למרות ביקושים גדולים לשירותי ענן מצד לקוחות ארגוניים גדולים.

הוצאות ה- IT שיקטנו השנה, צפויות לגדול בשיעור של 4.9% בשנת 2021 (בדומה לשיעור גידול של 4.8% בשנת 2019).

כלל הוצאות ה- ICT שיקטנו השנה בשיעור של 1.6%(-), צפויות לגדול בשיעור של 3.4% בשנת 2021 (בדומה לשיעור גידול של 3.5% שהיה אשתקד).