תחזיות 2015: תובנה עסקית (Business Intelligence,BI) וביג דאטה

חברת המחקר IDC: ב- 2015 – התפתחויות חשובות בתחומי ה- Big Data וה- Analytics

Predictions 2015: Accelerating Innovation and Growth on the 3rd Platform, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 2 בדצמבר 2014 אומר כי בשנה האזרחית החדשה צפויות התפתחויות חשובות בתחומי הביג דאטה והאנליטיקה. ההוצאות העולמיות על תוכנה, חומרה ושירותים הקשורים לביג דאטה יסתכמו בשנת 2015 ב- 125 מיליארד דולר.

מניע חשוב של פרוייקטי ביג דאטה יהיה Rich media analytics (דוגמת וידיאו, אודיו ותמונות). שרשרות האספקה של ביג דאטה (Data as a Service) יגדלו בחשיבותן.

FutureScape: Worldwide Big Data and Analytics 2015 Predictions, דו”ח של חברת המחקר International Data Corporation , IDC  שפורסם ב- 11 בדצמבר 2014 אומר כי כלי Visual data discovery יגדלו במהירות גדולה פי 2.5 יותר משאר שוק התובנה העסקית. בשנת 2018 השקעה בשירות העצמי הזה למשתמשי-הקצה יהפוך לדרישה לכל הארגונים.

במהלך חמש השנים הקרובות ההוצאות על פיתרונות ביג דאטה ואנליטיקה מבוססי ענן (on cloud-based Big Data and analytics, BDA) יגדלו פי שלושה מהר יותר מאשר הוצאות על פתרונות on-premise.

פלטפורמות קבלת החלטות יגדלו בשיעור גידול שנתי מצטבר של 60% עד שנת 2019 וזאת לאור הצורך לעקביות גדולה יותר בתהליכי קבלת ההחלטות ושימור הידע בתהליך קבלת ההחלטות.

חברת המחקר צופה שיימשך המחסור בעובדים מיומנים בתחום זה.

IDC Asia/Pacific (excluding Japan) Big Data 2015 Top 10 Predictions , דו”ח של חברת המחקר International Data Corporation , IDC  שפורסם ב- 4 בדצמבר 2014 אומר כי ההשקעות בשוק הביג דאטה והאנליטיקה באיזור APEJ יהפכו למשמעויות ביותר. ההוצאות על ביג דאטה יגדלו בשנת 2015 בשיעור של 34.7% לעומת 2014 ויסתכמו ב- 1.61 מיליארד דולר. שיעורי הגידול יישארו ברמה זו במהלך 4-5 השנים הקרובות עם שיעור גידול שנתי מצטבר של 18% עד שנת 2018 (כולל).

פורסטר ריסרץ’: Hadoop יהפוך לאבן פינה לסדר היום של הטכנולוגיה העסקית

Predictions 2015: Hadoop Will Become A Cornerstone Of Your Business Technology Agenda , דו”ח של חברת המחקר Forrester Research  שפורסם ב- 4 בנובמבר 2014 מתאר את Hadoopd  כ”כוכב העולה” של סדר היום של הטכנולוגיה העסקית. וויקיפדיה מגדירה את הדופ כפרוייקט קוד פתוח של קרן התוכנה אפאצ’י (Apache Software Foundation) המגדיר מסגרת תוכנה ליישום המבוזר המעבד כמויות גדולות של נתונים (Big Data).

פורסטר פירסמה שמונה תחזיות לגבי הדופ כשהראשונה בהן מדברת על כך ש- Hadooponomics גורם לאימוץ ארגוני להיות בגדר חובה ומבחינת המנמ”רים תהיה לו עדיפות בשנת 2015.

פורסטר דווקא גורסת כי המחסור בעובדים מיומנים בתחום ההדופ – יתחסל. ארגונים לא יצטרכו להיעזר ביועצים חיצוניים אלא עובדים בתוך הארגון יוכלו ליישם.