תחזיות 2013: שוקי הפרסום והשיווק בשנה האזרחית הבאה

אי הודאות הכלכלית הפוקדת את ארצות הברית ואת אירופה גרמה למספר גופים לקצץ בתחזיותיהם לגבי שוקי הפרסום והשיווק בשנת 2013.

חברת ZenithOptimedia (מקבוצת Publicis) מעריכה עתה כי שוק הפרסום יגדל בשנת 2013 בשיעור של 4.1% להיקף של 518 מיליארד דולר. הגידול בשווקים המתפתחים צפוי לקזז את הירידה באזור האירו [eurozone] והגידול האיטי יותר באזורים אחרים.

התחזית החדשה נמוכה בחצי אחוז לעומת התחזית הקודמת של החברה מחודש אוקטובר ותואמת את התחזיות של חברת GroupM (מקבוצת WPP) ושל חברת Magnaglobal (מקבוצת Interpublic ) שאף הן הקטינו את התחזיות שלהן.

לדברי חברת המחקר Pivotal Research, אם הכלכלה האמריקנית לא תצלח את המצוק הפיסקלי אזי הוצאות הפרסום בארצות הברית יירדו בשיעור של 4% או 9 מיליארד דולר, דבר שיגרום לירידה ברווחיות ולפיטורי עובדים.

זניטאופטימדיה אומרת כי הוצאות הפרסום בארה”ב מסתכמות ב- 160 מיליארד דולר ומדובר בשוק הפרסום הגדול ביותר בעולם. בשנת 2012 חל גידול של 4.3% בהוצאות בעיקר בשל המשחקים האולימפיים לונדון 2012 בקיץ והבחירות לנשיאות ארה”ב.

בשנת 2013 צפוי גידול של 3.5% ל- 166 מיליארד דולר. הקיצוצים במדינות פריפריה של האירו – פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד – היו גדולים יותר מאשר הירידה בכלל הכלכלה משום שמפרסמים מקומיים קיצצו בהוצאות ואילו חברות רב-לאומיות העבירו את הוצאותיהן לשווקים אחרים. הוצאות הפרסום בצפון, מרכז ומרבית מערב אירופה מוקפאות למעשה בהמתנה של המפרסמים להבהרה לגבי מצב ה- eurozone. ההוצאות במזרח אירופה ובאסיה (ובמיוחד ברוסיה, סין והודו) צפויות להמשיך בגידול מהיר בהוצאות.

מגנה גלובל אומרת כי השווקים בספרד, איטליה, פורטוגל ויוון יחדיו קטנים יותר ב- 34% מאשר היו בשנת 2007 וגם ב- 2013 תימשך אצלן הירידה בהוצאות.

חברת GroupM אומרת כי גידול דו-ספרתי בהוצאות הפרסום הדיגיטלי ממשיך להניע גידול בכלל התעשייה המסתכמת ב- 114 מיליארד דולר. הפרסום הדיגיטלי אמור להוות כחמישית ממנה בשנת 2013. הגידול בהוצאות ינבע מכך שהמשווקים מקצצים בהוצאותיהם על המדיה המודפסת.

2013 Media and Entertainment Outlook , דו”ח של חברת הדירוג Fitch שפורסם ב- 13 בדצמבר 2012, אומר כי בשנת 2013 צפוי המשך גידול איטי במכירות הפרסום בארצות הברית כשהוצאות הפרסום המקומיות יגדלו בשיעור של 1-2 אחוזים במקביל לגידול של 2.3% בתמ”ג.

דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 28 בדצמבר 2012 אומר כי למרות ההאטה הכלכלית הפוקדת מדינות רבות בעולם הרי שתעשיית הפרסום צפוייה להמשיך לגדול בשיעורי גידול בריאים במהלך השנים הקרובות וזאת בעיקר בשל ההשקעות הגבורות בשווקים צומחים.

חברת המחקר מעריכה כי בשנת 2012 חל גידול של 5.4% בהוצאות הפרסום העולמיות לסכום של 518.78 מיליארד דולר (לאחר גידול של 3.6% בשנת 2011). בשנת 2011 צפוי גידול של 5.2% ל- 545.75 מיליארד דולר. בשנת 2016 צפוי גידול של 4.6% ל- 628.21 מיליארד דולר.

בארצות הברית צפוי בשנת 2012 גידול של 4.9% ל- 166 מיליארד דולר כשבשנת 2016 יסתכמו ההוצאות ב- 189.2 מיליארד דולר. במקום השני בעולם נמצאת יפן אם כי סין אמורה לעקוף אותה בשנת 2014.

דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 18 בדצמבר 2012 אומר כי בשנת 2012 צפוי להיות גידול של 180% בכלל מרכיבי הפרסום הנייד [mobile advertising] בארצות הברית ליותר מ- 4 מיליארד דולר. התחזית הקודמת של אימרקטר מספטמבר 2012 הייתה לגידול בשיעור של 80% ל- 2.61 מיליארד דולר.

אימרקטר אומרת בדו”ח נפרד כי בשנת 2012 צפוי הפרסום הנייד בארה”ב להגיע ל- 7.19 מיליארד דולר (גידול של 77%) ובשנת 2016 הוא יסתכם ב- 21 מיליארד דולר (גידול של 32%). שיעורי גידול ניכרים יהיו גם בשנת 2014 (גידול של 55%) ובשנת 2015 (גידול של 42%).

Global Advertising Forecast , דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם במהלך שנת 2012, צפה כי הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו בשנת 2012 בשיעור של 4.9% ולהסתכם ב- 465.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שבשנת 2011 חל גידול של 3.8% בהוצאות הפרסום העולמיות. חברת המחקר מעריכה כי הוצאות הפרסום בשנת 2014 יהיו גבוהות יותר מחצי טריליון דולר.

הוצאות הפרסום בארצות הברית צפויות לגדול ב- 2012 בשיעור של 2.7% ל- 152.1 מיליארד דולר לעומת שיעור גידול של 0.6% בשנת 2011. הוצאות הפרסום באירופה ב- 2012 צפויות לגדול בשיעור של 3.7% ל- 136.3 מיליארד דולר.

הוצאות הפרסום המקוון העולמיות צפויות לגדול בשיעור של 12.8% ולהסתכם ב- 83.2 מיליארד דולר בשנת 2012 והן יהוו 18% מכלל הוצאות הפרסום העולמיות. בארה”ב צפויות הוצאות הפרסום המקוון לגדול השנה בשיעור של 6.7% ולהסתכם ב- 27.4 מיליארד דולר. באירופה צפויות הוצאות הפרסום המקוון לגדול השנה בשיעור של 11.7%.