תחזוקת רשת יובל והרחבת מרכזיות ושדרוגם: מ”י ביקשה התקשרות בפטור ממכרז עם בזק בינ”ל בהיקף 1.8 מיליון ₪; וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות ב- 850,000 ש”ח

הגוף המפרסם: משטרת ישראל (מ”י)

שם הספק: בזק בינלאומי בע”מ

מהות ההתקשרות: תחזוקת רשת יובל והרחבת מרכזיות ושדרוגם

היקף ההתקשרות המבוקש: 1,800,000 ₪ כולל מע”מ

סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית [משרד האוצר/החשכ”ל]

היקף ההתקשרות המאושר: 850,000 ₪ כולל מע”מ – לצורך תחזוקה בלבד

הערות: וועדת הפטור המרכזית כותבת בין היתר בנימוקיה כי “משטרת ישראל מעידה על צרכים דחופים לתחזוקה והרחבת מרכזיות, לצד תמיכה במערכת הקיימת על-מנת לשמור על רציפות מבצעית”.

לדברי הוועדה, מינהל הרכש הממשלתי [משרד האוצר/החשב הכללי] יצא במכרז לאספקת ציוד ושירותי טלפוניה קווית למשרדי הממשלה [מכרז 13/2014]. המכרז מכיל ארבעה סלי שירות שונים, כאשר שניים מהם [סלים 1 ו- 4] אינם ניתנים ליישום בכל אתרי המשטרה בשלב זה.

גם כאשר יהיו ניתנים ליישום, “השירותים הם חלקיים ולא כוללים אפשרות לשדרוגים או הרחבות. בדומה, גם סלים 2 ו- 3 לא מאפשרים רכישת הרחבות, תוספות או שדרוגים. על כן, מכרז זה אינו יכול לספק כרגע את צרכי המשטרה בשל ייחודיות המערכת הקיימת. בשלב זה הספק הינו היחיד שבאפשרותו לספק את השירותים הנדרשים, כיוון שהוא פיתח את הפרוטוקולים של רשת יובל ומרכזיות הטלפוניה האנלוגיות במשטרה”.

בחוות דעת שהוגשה לוועדת הפטור המרכזית ע”י מינהל הרכש הממשלתי נאמר כי “… תהליך פרישת המערכת החדשה במסגרת המכרז המרכזי ייארך כחצי שנה ברוב המשרדים והאתרים. על כן, מאושרת ע”י מינהל הרכש הממשלתי, “התקשרות שהיא לשם תחזוקה דחופה לתקופה זו בלבד”.

הערת עורך Read IT Now: ידיעה על בקשת הפטור המקורית פורסמה כאן באתר זה ביום 18.3.2017.