תוכנית אב לתחבורה ירושלים: מכרז למתן שירותי ייעוץ סייבר למערכות רכבתיות

הגוף המפרסם: תוכנית אב לתחבורה ירושלים

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי ייעוץ סייבר למערכות רכבתיות

מס’ המכרז: 08-2020

מועד אחרון: 7 במאי 2020

הערות: “צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים” פועל במסגרת “העמותה לפיתוח ושימור אורבני ירושלים”. הצוות מנהל ומקדם מגוון פרויקטים תחבורתיים בעיר ובמטרופולין ובראשם התכנון וההקמה של מערכת הסעת המונים ורשת התחבורה הציבורית הנלוות לה.

פרוייקט ה- JNET הוא הפרויקט להקמת השלב הבא של מערכת הסעת ההמונים בירושלים, הכולל את הקו הירוק מקמפוס הר הצופים ועד גילה וכן שלוחה למתחם מלחה, שלוחה להר נוף ודיפו רכבות ב”מתחם 25 ” בסמוך לקריית הממשלה.

הפרוייקט מבוצע בשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי, כאשר הממשלה מבצעת בימים אלו את עבודות העתקת התשתיות וביצוע עבודות ההנדסה האזרחית לגיאומטריה הסופית והזכיין יבצע את מערכות הרכבתיות, העבודה ההנדסית הקשורה אליהן, יספק את הקרונות ויתפעל את הרשת החדשה.

החוזה עם הזכיין, חברת Trans-Jerusalem נחתם בספטמבר 2019 וסגירה פיננסית ותחילת עבודות הזכיין צפויים לקראת סוף שנת 2000.

עבודת המדינה מול הזכיין מוסדרת בחוזה הזיכיון במסגרתו נדרשת המדינה לעמוד בלוחות זמנים קשיחים למשימות שונות אל מול הזכיין כגון: מסירת אתרי עבודות, אישורים לתכניות הזכיין, אישור הביצוע וקבלת העבודות מן הזכיין ומתן אישורי הפעלה. חלק ניכר מהעבודות שבאחריות הזכיין לתכנן ולבצע הן בתחום המערכות האלקטרוניות, והצוות נדרש לוודא תכנון וביצוע אמצעים להגנה בפני איומי הסייבר.

בנוסף לכך, נערך הצוות לכתיבת מכרזים לקווי רק”ל נוספים ובפרט, הקו הכחול שמכרז ההקמה הבינלאומי עבורו צפוי לצאת בהמשך השנה, אשר גם בהם תידרש הגנה בפני איומי הסייבר.

על מנת לעמוד במטלותיו, מבקש צוות תכנית אב להתקשר עם יועץ הגנת סייבר בעל מומחיות בתחומים אלו.

השירותים הנדרשים: הצוות מעוניין להתקשר עם חברה אשר תוכל להעמיד לרשות הפרויקט נותן שירותים לשם מתן שירותי יעוץ להגנה בפני איומי הסייבר על מערכות רכבתיות לפרוייקט ה- JNET והקווים הבאים. יובהר כי על היועץ לעבוד בתיאום עם אגף הסייבר במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולפעול על פי הנחיותיהם.

יועץ הסייבר יסייע ליחידת תפעול ומערכות של צוות תכנית אב בגיבוש הנחיות ובביצוע בקרה בהיבטי אבטחת מידע והגנה בפני איומי הסייבר של הפרויקטים המסילתיים עליהם אחראי הצוות. זאת במטרה לאפשר עמידה בלוחות הזמנים אליהם מחויב הצוות אל מול המדינה, ובמחויבויות המדינה אל מול הזכיין.

תקופת ההתקשרות והיקפה: ההתקשרות עם הזוכה תהיה לתקופה של חמש שנים, כאשר מדי שנה תיבחן על ידי הצוות נחיצות המשך ההתקשרות והיקפה. במקרה של התארכות עבודות הזכיין בפרויקט ה-  JNET ו/או התארכות ההליכים המכרזיים עבור קווי הרק”ל הנוספים, יוכל הצוות להאריך את ההסכם עד לסיום הפרוייקטים. היקף השירותים המשוער של נותן השירותים הוא כ- 500 שעות עבודה שנתיות, אולם הצוות אינו מתחייב להיקף זה ואף אינו מתחייב למספר שעות מינימלי. יובהר כי היקף העבודה החודשי עשוי להשתנות מתקופה לתקופה בהתאם לשלבי העבודה וכי לזוכה לא תהיה כל טענה בקשר לכך.

בין תנאי הסף: בעל ניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום אבטחת המידע והגנה בפני איומי הסייבר; בעל ניסיון בייעוץ בתחום אבטחת המידע עבור 3 גופים ציבוריים (משרדי ממשלה, עיריות או גופים עירוניים וחברות ממשלתיות); בעל ניסיון מוכח של 3 שנים לפחות כמנהל אבטחת מידע CISO.