תובענה ייצוגית נגד טלזר 019 בשם כל מי שרכש מהחברה “חבילת תקשורת לשימוש בחו”ל, הכוללת נפח גלישה באינטרנט ושיחות טלפון נכנסות חינם וללא הגבלה, אך נמנע ממנו לקבל שיחות חינם מרגע שנוצל מלוא נפח הגלישה שרכש ממנה במסגרת החבילה”

08:42 01.11.2019

קטגוריות: אינטרנט טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

ביום שני, 28.10.2019 בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (28.10.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד טלזר 019 שירותי תקשורת בינלאומיים בשם כל מי שרכש מהחברה “חבילת תקשורת לשימוש בחו”ל, הכוללת נפח גלישה באינטרנט ושיחות טלפון נכנסות חינם וללא  הגבלה, אך נמנע ממנו לקבל שיחות חינם מרגע שנוצל מלוא נפח הגלישה שרכש ממנה במסגרת החבילה”.

התובע בתיק זה שהוגש לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוא יוסף שרון. בחודש יוני השנה נסע עם בתו למספר ימים לחו”ל. במתחם הדיוטי פרי בנתב”ג הוא רכש מנציגי חברת טלזר את חבילת התקשורת של החברה הכוללת גלישה בנפח של 1 GB וכן שיחות נכנסות ללא הגבלה חינם. “בשום מקום באתר המשיבה, בפרסומיה, ובעת רכישת החבילה לא נאמר ולא נרמז על קיום קשר כלשהו בין קיומו של נפח גלישה לבין האפשרות לקבל שיחות טלפון חינם”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “[…] מבלי ליידע את הלקוח, מבלי להזהירו, ובאופן שיטתי ומכוון – האפשרות להשתמש בחבילת שיחות הטלפון מתבטלת ברגע שנפח חבילת הגלישה מנוצל במלואו. נחדד – מרגע שהמנוי מנצל את חבילת הגלישה שרכש, הוא אינו יכול לקבל שיחות טלפון נכנסות חינם. זאת למרות שאין כל קשר טכני או תלות בין נפח גלישה, לשיחות טלפון. מדובר בשתי מערכות שונות. למותר לציין, שאם היה קשר או תלות כזו, היה על המשיבה לגלות זאת ללקוח טרם הרכישה”. [הערה – ההדגשה מופיעה במקור].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אורלי בן עמי.