תביעה נגד משרדי התקשורת והאוצר ונש”מ: “משהת”ק, באופן בוטה וחסר תקדים בשירות המדינה, מסרב לטפל בגימלאיו” ו”זריקתם (ממש כך!) לאחריות גורם אחר” [ידיעה מעודכנת]

ביום חמישי (16.4.2020) בשעה 16:42 דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: גימלאי משרד התקשורת בתביעה לבית-הדין לעבודה בת”א נגד משרד התקשורת, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה: “משרד התקשורת, באופן בוטה וחסר תקדים בשירות המדינה, בחר שלא לקיים את הוראות התקשי”ר, תוך שהוא מסרב לטפל בגימלאיו” ו”זריקתם (ממש כך!) לאחריות גורם אחר”; למרות שגד פרץ פירסם ידיעה ראשונה על כך היום (16.4.2020) ב- 13:00 עד עתה טרם פירסם מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה על הגשת התביעה וציטוטים מתוכה.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

התביעה (ס”ע 8550-04-20) הוגשה לבית-הדין האזורי לעבודה בתל אביב כבר ב- 7 באפריל 2020 אך רק אתמול, כאמור, דווח עליה לראשונה ב’גלובס’.

התובעים הם שלושה מגימלאי המשרד: זאב קידר, מירה דאיבוג ויצחק (איזי) אלמוג אשר פרשו מהמשרד לאחר שנת 1987. הם מיוצגים בידי עורכי הדין חיים גרון ויגאל לוי, שניהם גם כן גימלאי משרד התקשורת.

“הוראות תקנון שירות המדינה (תקשי”ר), אשר הוכרו בפסיקה בהוראות מחייבות, קובעות באופן מפורש כי ‘גימלאי המשרד הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית המשרד‘.

“הוראו התקשי”ר אף מפרטות את חובות המשרד הממשלתי בנוגע לטיפול בגימלאיו, באמצעות עובדי הרווחה של המשרד, לרבות בתחומים הבאים: הזמנת הגימלאים לאירועי המשרד, כינוס הגימלאים מספר פעמים בשנה לשמיעת הרצאות ופעילויות אחרות, שיתוף הגימלאים בטיולים, נופשונים לגימלאים, קיום קשר אישי עם הגימלאים הזקוקים לסיוע ולתמיכה, משלוח פרסומי המשרד ועוד.

“מטרת הוראות התקשי”ר הנ”ל הינה לתת ביטוי הולם לחשיבות שמייחסת המדינה לאחריות הבין-דורית ולשמירת הזיקה בין הגימלאים, לבין המשרד הממשלתי בו שרתו שנים רבות.

“חרף האמור לעיל, בחר משרד התקשורת, באופן בוטה וחסר תקדים בשירות המדינה, שלא לקיים את הוראות התקשי”ר, תוך שהוא מסרב בעקשנות לטפל בגימלאיו. חלף עמידה בחובות משרד התקשורת לטיפול בגימלאיו כנדרש, המציא המשרד הסדר חריג ומקומם המתנגש חזיתית עם הוראות התקשי”ר: ‘הפרטת הטיפול בגימלאים’ וזריקתם (ממש כך!) לאחריות גורם אחר – חברת דואר ישראל/עמותת גימלאי הדואר.

“זאת, חרף ידיעתו של המשרד, בהודאת בעל דין מצידו, בפרוטוקול פנימי של הנהלת המשרד, כי ההסדר אינו ראוי ואיננו משרת את הגימלאים.

“במקביל הסתבר שמשרד התקשורת מעביר לחברת הדואר מידי שנה את הכספים שמייעד משרד האוצר לטיפול בגימלאי המשרד, בסך של מעל מאה אלף ₪ בשנה. לכך יש להוסיף כי ההסדר המביש של הנהלת משרד התקשורת ע חברת הדואר, הכולל תשלום דמי חבר של כ- 300 ₪ בשנה ע”י הגימלאי לעמותת גימלאי הדואר, כתנאי לטיפול בו (ומי שלא משלם לא מטופל כלל), הינו הסדר פסול וחסר תקדים בשירות המדינה, אליבא דהנהלת המשרד עצמה!!!

“כך משרד התקשורת ‘חוסך’ מעצמו את הצורך לטפל בגימלאים, חברת הדואר נהנית מהכנסה שנתית גבוהה וסדירה מתקציב המדינה וגימלאי משרד התקשורת? ‘לא מעניין’.

“במשך שנים פנו גימלאי משרד התקשורת להנהלת המשרד כדי שזו תמלא את הוראות התקשי”ר ותטפל בהם, אולם נתקלו בסירוב, סחבת והערמת קשיים. יתרה מכך, המשרד הסתיר בשיטתיות את ההסכם בינו לבין הדואר”. כך נאמר בפתח כתב הטענות.

בהמשך מפורטים ניסיונות גימלאי המשרד לרבות פגישה עם המנכ”ל הנוכחי נתנאל (נתי) כהן וסמנכל”ית בכירה למינהל ומשאבי אנוש אביבית מסבנד בנושא זה.

“לצערם של הגימלאים, הנהלת משרד התקשורת נותרה עיקשת בעמדתה שלא למלא את הוראות התקשי”ר ולא לקבל אחריות בגימלאי המשרד. יתרה מכך, תוך כדי הדיונים בין הגימלאים לבין הנהלת המשרד – שהתבררו בדיעבד בהמשך כדיוני סרק – המשיך המשרד להעביר להנהלת הדואר מאחורי גבם של הגימלאים, את כספי המדינה שיועדו לטיפול בהם. התקשרות אחרונה כאמור, הידועה לגימלאים, בוצעה ביום 24 בדצמבר 2019 בסך של 144 אלף ₪.

“ויודגש – הנהלת משרד התקשורת פעלה ‘להרדים’ את הגימלאים באמירה כי חדלה להעביר את כספי הגימלאים לחברת הדואר מזה כמה שנים. הנהלת המשרד אף ‘שיתפה’ כביכול את הגימלאים ‘בסיבות לאי העברת הכספים’, דהיינו: שינויים באופן תקצוב הגימלאים ע”י משרד האוצר ואי סדרים בפעילות הכספית של עמותת גימלאי הדואר, המונעים העברת כספי מדינה אליה. העובדות מלמדות כי האמירה הנ”ל של הנהלת המשרד לגימלאים ‘אינה מתכתבת עם האמת’, בלשון המעטה: המשרד העביר מידי שנה לחברת הדואר את כספי המדינה שיועדו לטיפול בגימלאי המשרד”.

בין היתר נאמר עוד בכתב הטענות כי “[…] יצויין כי גימלאי משרד התקשורת מצויים עדיין בקשרי חברות עם רבים מהעובדים הפעילים במשרד אשר בעצמם מזועזעים מהיחס של הנהלת המשרד לגימלאים – והרי כל עובד ותיק, בסופו של דבר, יהפוך לגימלאי ומצפה ש’משפחתו המקצועית’ תהיה לצידו גם עם פרישתו לגימלאות”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

בין הסעדים המבוקשים במסגרת כתב התביעה:

+ חיוב משרד התקשורת לקיים “לאלתר” את הוראות התקשי”ר הנוגעות לטיפול בגימלאים, “בעצמו ובאמצעות עובדי הרווחה שלו”;

+ למנוע ממשרד התקשורת להעביר לדואר או לכל צג אחר את אותם תקציבים המיועדים לרווחת הגימלאים;

+ לחייב את נש”מ לוודא קיום הוראות התקשי”ר בעניין זה;

+ לחייב את משרד האוצר שיוודא כי התקציבים הספציפיים לא יועברו מידי משהת”ק לדואר ישראל או לכל גורם אחר

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מרבה לכתוב בשנים האחרונות על נושא גימלאי משרד התקשורת.

ואולם נראה לי כי  בפירסומיו הוא ‘מקבל השראה’ מדברים שאני מפרסם לפניו כאן ב- Read IT Now. אני מפרסם, אחת לרבעון, את הוצאות משרד התקשורת בהתקשרויותיו עם גורמים שונים.

כך פירסמתי ודיווחתי במהלך השנים האחרונות, לפני אבי וייס, את דבר ההעברות הכספיות ממשרד התקשורת לחברת דואר ישראל בהקשר של גימלאי משרד התקשורת.

כך, למשל, על אותה העברה של 144 אלף ₪ בסוף דצמבר 2019 דיווחתי בידיעה שלי (כאן) ב- 9.1.2020.

אני מציע לקוראים לקרוא גם ידיעה שפירסמתי ב- 15 בפברואר 2019 (כאן) תחת הכותרת: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם ‘בלעדי’ הכולל חשיפה; המידע שכביכול “נחשף” אצלו פורסם ב-  Read IT Now  כבר 11 ימים קודם לכן“.

ידיעה נוספת בה דיווחתי לגבי העברות כספים ממשרד התקשורת לדואר ישראל בהקשר זה: כאן.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו (בהקשר של כתב התביעה) – מופיעות כך במקור].

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

עדכון: שני מבזקים שפירסמתי במוצאי שבת:

רק יצאה השבת (18.4.2020) ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם אייטם המסווג כ’ראשונים לדווח’; זאת למרות שדבר התביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד משרדי האוצר והתקשורת ונש”מ פורסם ב’גלובס’ ב- 16/4 וכאן באתר באותו היום (במבזק) וביום שישי 17/4 (בידיעה מורחבת); עוד כזב של מומחה הטלקום!

שתי שאלות לקורא אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: (1) אחרי כל האייטמים שפירסמת באתר שלך בנושא גימלאי משרד התקשורת, ברגע הקריטי ביותר בהקשר זה העדיפו לדווח על דבר הגשת התביעה לבית-הדין קודם לגד פרץ ב’גלובס’ ולא קודם לך? ו- (2) למרות העיסוק האינטנסיבי שלך בנושא, איך לא היכרת עד כה את המסמך (משנת 2016) שצורף כנספח לכתב התביעה?

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =