תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות פרי ביצועים, קבוצת אלדד פרי ואלדד פרי נדל”ן בגין משלוח Spam בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים)

09:18 09.11.2018

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-משפט השלום בראשון לציון הוגשה ב- 1 בנובמבר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת החברות פרי ביצועים, קבוצת אלדד פרי ואלדד פרי נדל”ן בגין משלוח Spam בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים).

התובע בתביעה זו הוא עו”ד ליאור חאיק [הערת עורך Read IT Now: פירסמתי בעבר באתר זה 8 ידיעות הכוללות אזכורים של עו”ד ליאור חאיק, מתוכן שלוש ידיעות המתייחסות למשלוח Spam: כאן, כאן ו- כאן].

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “התובענה עניינה במשלוח דברי פרסומת שלא כדין למבקש ולחברי הקבוצה באמצעות מסרונים ששוגרו למכשירי הטלפון הסלולרי שלהם ו/או בכל רשת תקשורת אחרת, מבלי שהמשיבות קיבלו את הסכמתם המפורשת של הנמענים מראש ובכתב, מבלי שנכתב ‘דבר פרסומת’ בראש ההודעה, מבלי שאופשר לנמענים להסיר את עצמם בהודעה חוזרת ומבלי שצויינו פרטי יצירת הקשר עימה, והכל בניגוד להוראות סעיף 30א לחוקה תקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982”.

בכתב התביעה נאמר כי “[…] פניות מקדימות שנעשו אל המשיבות טרם הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית […] הובילו את המשיבות, בבחינת הודאת בעל דין, כי הן שיגרו אל המבקש ואל יתר חברי הקבוצה שלא כדין את דברי הפרסומות”.

בכתב הטענות מודגש כי ביום 30 באוגוסט 2018 ניתן פסק דין [22322-12-17] בתביעה נגד חברת אלדד פרי נדל”ן שבמסגרתו “נקבע כי חברה אחרת השייכת לקבוצה אינה פועלת כדין, תוך שהיא אינה מקיימת את הוראות חוק התקשורת ותוך שנפסק שעליה לשלם פיצוי על סך של 5,800 ₪ בתוספת הוצאות משפט […] הדבר מלמד כי המשיבות אינן מפנימות את החוק ומזלזלות בחברי הקבוצה תוך שהן ‘מספימים’ אותם בניגוד לדין”.

[…] אין מדובר בטעות אקראית שכן קיימות תלונות רבות ופסקי דין נגד המשיבות. עולה כי המשיבות פועלות באופן שיטתי בניגוד להוראות החוק והתקשורת. המשיבות מנצלות את העובדה שבידיהן מצויים מספרי טלפון של אנשים פרטיים, אשר הגיעו אליהן בדרך  כלשהי, ומשגרות אליהם פרסומות בלא קבלת הסכמתם כנדרש. התנהלות זו ראוי לעקור מן השורש”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עו”ד אליעזר שוורץ.