תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל: “הציגה מצגים ללקוחותיה בהם התחייבה לתת להם הנחה וכן מוצרים בחינם, אבל בפועל גבתה מהם עלות מלאה עבור המוצרים”; “בשל פרקטיקה פסולה ואסורה זו, הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל על הנתבעת עיצום כספי בסך של קרוב ל- 1 מיליון ₪”

15:04 04.11.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום ראשון (4.11) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל בע”מ ונטען בה כי “הציגה מצגים ללקוחותיה בהם התחייבה לתת להם הנחה וכן מוצרים בחינם, אבל בפועל גבתה מהם עלות מלאה עבור המוצרים”. עוד נטען בתביעה כי “בשל פרקטיקה פסולה ואסורה זו, הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל על הנתבעת עיצום כספי בסך של קרוב ל- 1 מיליון ₪.”

התובעת בתביעה זו היא עו”ד יעל סמואל המחזיקה בחמישה קוים המופעלים ע”י הנתבעת. “מהתובעת נגבו ע”י הנתבעת ביתר אלפי שקלים חדשים בגין מכשירים סלולריים שניתנו לה, חרף המצג שהוצג לה ע”י נציגי הנתבעת כי מדוב במכשירים ללא תשלום”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי מדובר ב”פרקטיקות פסולות של הנתבעת, הוט מובייל, שנועדו להביא לחיוב ביתר של לקוחותיה בגין מכשירים שספק אם היו נחוצים להם וודאי שהם לא הסכימו לשלם עבורם.

“ביתר פירוט, הנתבעת, באמצעות נציגיה, הציגה ללקוחותיה מצג שעל פיו יקבלו מכשירי קצה שונים [מכשירים סלולריים, מחשבי לוח (טבלטים) וכו’] בחינם, או תוך שעלותם תקוזז מהעלות של שירותי הרט”ן (כך שבפפועל, לא תשולם בעבורם כל עלות) […] אלא שמצגים אלו של הנתבעת לא כובדו על-ידה והיא גבתה תשלום מלא עבור המכשירים שהוצגו לכאורה כחינמיים”.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “הרשות להגנת הצרכן מצאה כי בשל ההפרות השיטתיות של הדין בעניין זה יש מקום לחייב את הנתבעת בעיצום כספי בסכום של לא פחות מ- 965,500 ₪ (בכפוף לשימוע).

“[…] בימים האחרונים התברר כי המקרה של התובעת אינו חריג ולהיפך – מדובר במדיניות שיטתית של הנתבעת במסגרתה מוצגים  מצגים שעל-פיהם יינתנו מכשירי קצה בחינם או תוך שעלותם מקוזזת מתשלומים אחרים המבוצעים לנתבעת, אך לאחר מכן נגבה מלוא סכום המכשיר. כך ביום 1.11.2018 התפרסם כי הרשות להגנת הצרכן צפוייה להטיל עיצום על הנתבעת בגין פרקטיקה פסולה זו […] הודעה זו מלמדת כאלף עדים על חומרת הפרקטיקות הפסולות בהן נקטה הנתבעת ועל היקפן”.

התביעה הוגשה באמצעות קלעי, רוזן ושות’ משרד עורכי דין.