תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד גולן טלקום

לבית-המשפט שלום בתל אביב הוגשה ב- 16 ביולי 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום בכל הקשור לשימוש בטלפון הנייד בעת שהייה בחו”ל.

התובע בתביעה זו הוא עדי שניצקי, “המנוי בשני קווי טלפון נייד במסלול ‘הכל כלול גם בחו”ל’ אצל הנתבעת, ומשתמש לעיתים תכופות בשירותי הנדידה בחו”ל אותם היא מספקת”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “… על-מנת שיוכל הלקוח לקבל מידע על דפוסי השימוש בשלו בחבילה ושיעורי ניצולה, ולכלכל א צעדיו בתבונה, הורה הרגולטור לנתבעת, ברישיון אליו היא כפופה, לפרט בפני לקוחותיה במסגרת החשבונית החודשית, את דפוסי השימוש ושיעור ניצול החבילות עליהן מנוי הלקוח (לרבות עבור שירותי נדידה לחו”ל).

“אלא שהנתבעת סבורה ככל הנראה כי הוראות רישיונה הינן בגדר המלצה בלבד, ולא מפרטת כלל את דפוס שימושי הלקוח או שיעור ניצול חבילות השימושים בחו”ל עליהן מנויים לקוחותיה, וזאת בין אם הן כלולות בתוכניתם ובין אם נרכשו בנפרד ממנה.

“בדרך זו מונעת הנתבעת מלקוחותיה את היכולת לבצע מעקב אחר שימושיהם בחו”ל, להבין אם החבילה עליה הם מנויים או שרכשו לצורך נסיעתם משתלמת עבורם, לשקול אם לבצע שימוש באמצעי תקשורת חלופיים, ולדעת בטרם נסיעתם אם החבילה תוכל לשמש אותם במלוא תקופת שהייתם בחו”ל.

“נוסף על כך, ללקוחות המצויים בתוכנית הכוללת חבילת שימושים בחו”ל, לא שוחת הנתבעת במועד וכנדרש ברישיונה, מסרונים המיידעים אותם כי ניצלו 75% ו- 100% ממניין הימים העומדים לרשותם לניצולה באותה השנה, ומונעת גם בדרך זו מן הלקוח לדעת מתי צפוייה אפשרות השימוש בחבילה להשתלם.

“התנהלותה זו של הנתבעת מנעה מידע מהותי מן התובע, היטעתה אותו וגרמה לו לנזקים  ממוניים, כגון חיובו בתעריפי חריגה ואילוצו לרכישת חבילות בתשלום נוסף, וכך היא מטעה גם את יתר לקוחותיה וגורמת להם לנזקים שונים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירן דדו. יצויין כי ב- 13 ביולי 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה על תביעה שהגיש עו”ד לירן דדו בשם תובע אחר, אף היא נגד גולן טלקום בגין שימוש במכשיר הסלולר בחו”ל.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות כאן הופיעו באופן זהה בטקסט המקורי].