תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום בשם “כל אדם בישראל שרכש מהמשיבה הסדר המאפשר גלישה בחו”ל והיא גבתה ממנו תשלום נוסף עבור הגלישה בחו”ל [‘גלישה מחוץ לחבילה’] בעת שההסדר היה בתוקף”

19:47 16.09.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 7 באוגוסט 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום בשם “כל אדם בישראל שרכש מהמשיבה הסדר המאפשר גלישה בחו”ל והיא גבתה ממנו תשלום נוסף עבור הגלישה בחו”ל [‘גלישה מחוץ לחבילה’] בעת שההסדר היה בתוקף”.

התובע הוא אלי גולדשטיין, לקוח של חברת גולן טלקום מאז שנת 2012. “גולן טלקום היא מפעיל רט”ן. בין יתר שירותיה היא מספקת שירותי גלישה ללקוחות ישראליים בעל שהותם בחו”ל, לרבות ב’חבילות’ הכוללות גלישה בנפח ובמחיר מוגדרים מראש. לפי תנאי הרישיון שלה, שאומצו גם בחוזה שלה, כאשר יש ללקוח ‘הסדר’ (חבילה/תוכנית) הכולל גלישה בחו”ל, עליה לחסום גלישה שאינה כלולה בהסדר, או להימנע מחיוב עבור גלישה כאמור.

“על אף האמור, המשיבה מחייבת לקוחות עבור שירותי גלישה בחו”ל, מעבר לסכום שנגבה עבור ההסדר. כך, בעניינו של המבקש, אשר היה מנוי על תוכנית הכוללת גלישה בחו”ל (עליה שילם 99 ₪ בחודש), אך חוייב בסכום של כ- 653 ₪ נוספים על גלישה אשר המשיבה הגדירה ככזו שאינה כלולה בתוכנית שלו.

המבקש פנה אל מוקד שירות הלקוחות של גולן טלקום ו”לאחר פניות רבות נטען בפניו כי החבילה שרכש אינה כוללת את אחד היעדים בהם שהה, ולכן חוייב בסכום נוסף עבור גלישה סלולרית שביצע בעת ששהה באותו יעד (שייט בים התיכון באיזור צרפת, איטליה וספרד).

בכתב התביעה נטען כי “למבקש היה הסדר מול המשיבה ביחס לשירותי גלישה, שירותים אשר נכללו בחבילה שרכש. בהגיעו ליעד אשר אינו כלול בהסדר היה על המשיבה לחסום אותו בפני גלישה, אך המשיבה לא עשתה זאת”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אלה קוריאט ודוד שוורצבאום.