תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של עו”ד נגד חב’ הלוויין YES בשל הפרה לכאורה של “כאיסור הספאם”

13:19 08.11.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , , ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של עו”ד נגד חברת הלוויין DBS [או YES] בשם “כל מי שהשיב לשיחת טלפון מהמשיבה, אשר בוצעה באמצעות מערכת חיוג אוטומטי ו/או ביצע שיחה חוזרת לשיחה כאמור שקיבל מהמשיבה”, זאת “תוך הפרה של הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת המֻכָּר כאיסור הספאם”. התובע בתיק זה הוא עו”ד רענן בשן.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “שיחות הספאם אינן מבוצעות על-ידי נציגים אנושיים של המשיבה המחייגים בעצמם לנמענים וממתינים למענה מהם. השיחות נערכות באמצעות מערכת חיוג אוטומטי.

“כאשר נענות השיחות על-ידי הנמען, לא ממתין מעבר לקו נציג אנושי, אלא מושמע לנמען מסר קולי מוקלט הכולל דברי פרסומת למשיבה ולשירותיה. גם אם בשלב כלשהו של השיחה מועבר הנמען לנציג אנושי, הנמען נאלץ להמתין לנציג עד אשר יתפנה, מבלי לדעת מהי מטרת השיחה, ובינתיים מושמעים לו, בעל כורחו, דברי פרסומת.

“לפחות חלק מהנמענים אשר קיבלו את שיחת הספאם,  אך לא קיבלו מענה אנושי או אשר לא הספיקו להשיב לשיחה, התקשרו בדומה למבקש בשיחה חוזרת אל מספר הטלפון ממנו הגיעה שיחת הספאם כדי להבין מה הייתה מטרת השיחה.

“שיחות הספאם מהוות מטרד עבור הנמענים, אלו שהשיבו לשיחה, ואלו אשר ערכו שיחה חוזרת, גורמות להם לבזבוז ולאובדן זמן, לכעס, לתסכול, לעוגמת נפש, לחוסר נוחות של ממש ולפגיעה באוטונומיית הרצון.

“[…] לא יכולה להיות מחלוקת כי מעלליה של המשיבה והפרתה את הוראות חוק התקשורת, מקבלים משנה חומרה לאור העובדה כי שירותי הטלביזיה הרב-ערוצית אותם מפרסמת המשיבה בשיחות הספאם שלה, מסופקים על-ידה מכוח רישיון אשר ניתן לה ע”י המדינה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אברהם (אבי) רוקח.